Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
33926 mblover 22-12-2005 15:58 Technical Forum 12817 32

Topicpost
Gepost door: mblover Gepost op: 22-12-2005 15:58
Er is vanalles te vinden in de search, dat weet ik. Echter kan ik daar geen wijs uit want iedereen roept iets. Zou het bij deze dus ook waarderen als er alleen mensen reageren die zeker weten hoe het bij de YAMAHA TZR (model 2005) is, en niet van die gasten die gaan uitleggen hoe het bij een rieju en een appie rs enz is.

Hij loopt nou 80 op de teller, de teller is nog wel begrenst maar aan de toeren is te zien dat hij niet harder gaat. Bovendien trekt hij (te) langzaam op. Met name het laatste stukje (vanaf 73 oid) tot de 80 is hopeloos. Al is hij bij andere snelheden nou ook niet echt vlot te noemen.

Ik heb nog niet gevraagd wat de dealer onder ontrgenzen verstaat, misschien dat ik die dalijk even opbel.
Echter zijn nu mijn 2 vragen:
Welke begrenzers zitten er standaard op een tzr als hij uit de fabriek komt?
En welke begrenzer is bij mij wss het probleem?

Zelf denk ik misschien iets van een luchtfilterbox begrenzing, met de redenering: Grotere carb is meer lucht en meer trekkracht, dus lijkt het net of ie weinig lucht krijg.

Gaat hij helemaal ontgrenst ook lekker optrekken? Of moet ik dan echt aan een andere carb + uitlaat (en eventueel cilinder, of deze cilinder laten tunen).

De topsnelheid intresseert me trouwens vrij weinig, 80 a 85 is hard zat als dagelijks vervoer.

70cc lijkt me voor dagelijks gebruik een beetje lomp, zeker omdat je dan officieel op een motor rijd en bij 50cc op een opgevoerde brommer. Of zijn er mensen die hier heel anders over denken? Wat gebeurt er bijv als de wouten er bij technisch onderzoek achter komen dat er 70cc op ligt?

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved