Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
33911 suzuki gt50 20-12-2005 22:36 Uiterlijk Forum 36060 219

Topicpost
Gepost door: suzuki gt50 Gepost op: 20-12-2005 22:36
Hallo,
Hiermee leiden we ons nieuw project in, nl.: de suzukiracer phase2.
Met het volledige project wil ik vooral men broer bedanken die me steeds helpt met de upgrades.
Er werd al reeds een project geopent over de suzukiracer phase1 maar omdat de suzukiracer duidelijk aan upgrades behoefte had begonnen we aan een volledig nieuw project, dat volmaakt moest zijn.
De gebruikte brommer is een suzuki GT50K uit 1978 die er zo uitzag:



Eerst begonnen we met de upgrades aan het motorblok.

1.motorblok

Het motorblok was er slecht aan toe, het blok lekte olie en de lagers waren versleten.
Dus het eerste werk was het blok splitsen. Dit deden we met de speciale cartertrekker die door men broer gemaakt was.





Dit zijn dus uiteindelijk de 2 carterhelften met nieuwe lagers en nieuwe keerringen.
De oliepomp is ook weggewerkt.





Hier zit het blokje weer mooi dicht.



Nu het blokje weer in goede staat was, konden we beginnen aan al de andere upgrades aan het blok.

Carter aangepast aan cilinder:




Hier gebeurde het verlichten van het vliegwiel. Dit vliegwiel is afkomstig van een
CDI-ontsteking van een suzuki ZR
Het werd van 1025g naar 780g verlicht.
De onsteking is ook op het motorblok gemonteerd.







Nu was de cilinder aan de beurt.
We gebruikten een aluminium cilinder met een gietijzeren buis erin (suzuki zr50)=> een tamme cilinder met smalle uitlaatpoort. Hier ging men broertje iets mee doen...
De bedoeling is om hem zo extreem mogelijk te tunen.
Hij is al uitgedraait op 47mm en er steekt een airsal zuigertje in.
De cilinder wordt helemaal getund.
We gaan een compressieverhouding hanteren van 14:1

De originele uitlaatpoort voor de tune beurt



De poorten na de tune beurt:





De uitlaatpoort is op een timing van 200° gebracht.
Deze is ook al verbreed en er zijn fluiters ingebracht.
De spoelpoorten op een timing van 135°





Hier zie je duidelijk het verschil tss een ori cilinder en de getunede.



Nieuwe Update:
-De cilinder is afgedraait en gevlakt.



-De cilinder kop is uitgedraait en voorzien van nieuwe verbrandingskamer.











De cilinder is gemonteerd en klaar voor zijn eerste proefrun.




Op deze cilinder is een spruitstuk gemaakt dat de dellortho 21mm met de cilinder verbind.



De K&N filter



Het membraam is ook al af:




Hier de eerste Proefrun!

http://www.youtube.com/watch?v=Gx36EmngijY

http://www.youtube.com/watch?v=qqfJ8IMHbe4



Tot zover het hoofdstuk motorblok.






















2.frame

-revicie voorvorken.
De voorvorken verloren olie en dempen helemaal niet meer.
Ze zijn volledig opgekuist en er steken nieuwe keerringen in.
Hier een foto van alle onderdelen:



-Centrale buis vervangen door 2 buigende buisjes.
Dit werd gedaan om de aansluiting van de open air filter de vergemakkelijken.



-plaatsing schijfrem op achterwiel.
Aangezien dat het achterwiel afgeremd werd door een trommelrem vonden wij dat dit systeem vervangen moest worden door een schijfremsysteem.

We draaiden een adapter die in het huis van de trommelrem past.







Er zijn ook al andere dempers gemonteerd op de brommer.
Deze zijn afkomstig van een puch maxi.




De kelk mooi tussen het kader





Een uitlaatje derop, is slechts om een beeld te hebben.





Hier het zelfgemaakt stuur op de brommer:








Hier de voetjes:
de bediening van de rempomp, het zit vetjes!







De houder voor de toerenteller is ook af.
Hier zie je hem geplaatst.



Tot zover het hoofdstuk kader.












3.optical

Om dat het een racer wordt, wordt er een race zitje gemaakt.
De originele tank wordt gebruikt.
Deze is al reeds in de grondlaag.




Tot zover het hoofdstuk optical.



































4.Gadgets

Om het wat origineel te maken heb ik al zelf een toerentellerachtergrond ontworpen met photoshop.













































Met dank aan:
-Brecht Peeters die me steeds helpt met alles wat motorisch en uiterlijk te maken heeft
-Jo Peeters die voor de optical parts zorgt.

Dit bericht is gewijzigd door suzuki gt50 op 2-5-2006 om 20:12 uur.

Dit bericht is gewijzigd door suzuki gt50 op 3-5-2006 om 16:45 uur.

Dit bericht is gewijzigd door suzuki gt50 op 22-5-2006 om 22:22 uur.

Dit bericht is gewijzigd door suzuki gt50 op 22-5-2006 om 22:24 uur.

Dit bericht is gewijzigd door suzuki gt50 op 24-5-2006 om 21:35 uur.

Dit bericht is gewijzigd door suzuki gt50 op 7-6-2006 om 21:19 uur.

Dit bericht is gewijzigd door suzuki gt50 op 23-6-2006 om 20:42 uur.

Dit bericht is gewijzigd door suzuki gt50 op 9-11-2006 om 21:41 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved