Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
33819 gerarddg 13-12-2005 21:24 Uiterlijk Forum 4952 44

Topicpost
Gepost door: gerarddg Gepost op: 13-12-2005 21:24
Hallo mensuh...
Ik ben al een paar maanden bezig (vanaf zomer) met een mtx-sh projectje. Was van plan om een mtx-sh helemaal op te knappen net zoals ik gedaan heb met mijn MT5 1 jaar geleden.
Ik wilde hier ff wat foto's laten zien hoever ik al ben.

Ik heb helaas geen foto's van toen ik hem heb gekocht maar ik probeer ze nog wel ff te kijken. De mtx-sh die ik gekocht heb was er 1 die al een jaar lang buiten had gestaan dus alles was zo'n beetje veroest. Voor de rest was hij helemaal compleet behalve dat er geen cilinder + zuiger + kop bij zat maar verder helemaal compleet. Dus had ik die gekocht voor 120 euro en hier een paar foto's toen ik al een beetje op weg was.


Hier had ik het frame opnieuw gespoten + de achterbrug en zo weer wat in elkaar gezet.








Verder ben ik al het roest van de wielen af gaan halen maar was niet egt zo'n suc6 dus die laat ik nog een keer stralen en zwart spuiten. Maar heb verder de wielen er al wel onder gezet. Ondertussen ben ik een beetje wezen klote met de bedrading en de cockpit van de brommer (wat nog een heel gekloot was) maar was wel gelukt. Hier wat foto's hoe hij er toen uitzag.








Nadat ik dit in elkaar had gezet vond ik het wel tijd dat ik eens bezig zou gaan met het motorblok. De krukas die erin zat was helemaal krom dus daar moest een nieuwe voor in de plaats worden gezet en natuurlijk gelijk het hele blok gereviseerd. Helaas heb ik geen foto's van het reviseren van het motorblok. Was helemaal vergeten te maken . Maar hier nog een foto van de krukas die erin was gekomen.



En er moest natuurlijk ook een cilinder op + de hele andere zooi. Maar ik kon geen nieuwe 50cc cilinder meer krijgen dus was opzoek naar een 2ehands cilinder, het viel niet mee maar heb er tog 1 gevonden bij een winkel hierzo. Dus ik wilde hem ophalen was allemaal goed enzo maar kwam er met he kopen van een zuiger erachter dat het een 70cc cilinder was. Was wel kut maar vond het niet zo erg, aangezien ik er maar 50 euri voor betaald heb en er was nog geen 100 km op was gereden. Dus gelijk maar een athena zuiger voor gekocht t.w.v 38,- euri, maar ag dat kon er ook wel vanaf. En had een goedkope kop gevonden voor 15 euro dus dat was weer heel mooi .

Hier was foto's dat ik het motorblok eronder heb gezet.



M'n mooie 13 MM carb.



En nog een mooie gouwe stuur gekocht

Verder kwam ik erachter dat de tank lek was dus die wilde ik solderen. Dus ik met de brander aan de gang was de hele plastice rotzooi van de kraantje en de tank gesmolten dus die kon ik ook wel weggooien (was tog een lelijke tank). Dus gelijk een mooie tank gekocht voor 20 euro en zonder deuken en was helemaal perfect. Verder zag de buddyseat er niet geweldig uit zoal wel te zien is op de foto
Dus een nieuwe buddy overtrek op gemaakt en dit is het resultaat als het er allemaal opzit. Met m'n mooi gespoten achterspatbord






Tot nu toe heb ik er 20 km gereden

Verder moeten er nog op komen:
1: Voorspatbord
2: Voorkapje
3: Ontstekingskapje
4: Zeikapjes
5: Proma achterdemper (maakt nu een tering herrie

Ik denk dat ik er nu ongeveer 600 euro in heb gestoken, dus dat valt nog wel mee.
Maar wanneer ik weer een tijdje verder ben post ik wel weer eens wat!!

Update 23 - 02 - 2006:

Ik heb laatst mijn gereviseerd 70cc blok geruild tegen een 50cc GE2 nsr watergekoeld blok. Hij moest nog helemaal gereviseerd worden, maar dat was niet erg.
Dus ik heb hem vorige week gereviseerd en hij loopt tot op vandaag perfect.

Ik was dus vanmiddag aan het rijden en opeens blokkeerde mijn achterwiel, ik vloeken en tieren, d8t dus dat mijn cilinder naar de klote was. Dus toen ik thuis kwam gelijk cilinder eraf en was nog helemaal perfect dus ik vet blij enzo. Heb nu het hele blok uitelkaar liggen en het blijkt dat mijn 35 Km oude SKF lagers naar de klote zijn. Ik vind dit nogal vreemd maar volgende week komen er nieuwe in.

Update 10 - 03 - 2006:

Ik heb weer mijn nsr blok in elkaar zitten en nu loopt hij een stuk beter als eerst. Mag ook wel na zo'n 2e revisatie :P. Hier nog wat foto's hoe m'n brommer er nu uitziet met m'n mooie watergekoelde blok eronder






Dit bericht is gewijzigd door gerarddg op 10-3-2006 om 13:57 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved