Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
33782 MT70-nolimit 12-12-2005 0:40 Technical Forum 8767 151

Topicpost
Gepost door: MT70-nolimit Gepost op: 12-12-2005 0:40
Ik rijd nu een paar maanden met een Honda 80cc cilinder die bewerkt is:
Gegevens
boring: 49mm
zuiger: proX zuiger uit Suzuki RM80 (1984)
max rpm: 10k
Het is dus een ori 80cc die geboort is en de uitlaatpoort is wat omhoog gehaald om het toerental te verhogen, bij VHS in geldrop
timingen:
uitlaat 172.7
spoel 121.1
boost 108.6
blowdown 25,75

Probleem:
Ik moet met vervroegde onsteking rijden om het huidige, grote, vermogen uit de cilinder te halen (anders komt ie gewoon niet boven 9k). 2 maanden geleden, na het verwisselen van de ori uitlaat voor een Proma 80 exemplaar brandde de bougie een gat in mijn zuiger (ngk B9hs) Dus wand ff gepoetst, nieuwe zuiger erin, andere bougie (B8hs) De hele tijd geen problemen gehad. Vorige week sloeg bougie 8 door. Ik had ff niets anders liggen dan een bougie 9, ik denk dat kan wel, hoef nu toch niet zoveel te rijden. Vandaag weer gat in de zuiger, wand hoeft weer alleen gepoetst te worden maar ik moet weeer een andere zuiger aanschaffen.

Oplossing: heeft een van jullie een oplossing dat ik bijv. niet met vervroegde onsteking hoef te rijden, want bougie 8 is te klein en bougie 9 brand een gat in de zuiger. Ik post morgen ff een poortmap, mss dat een van jullie kan vertellen dat er mss iets met de timingen van de cilinder moet gebeuren. Ik wil alleen uiteindelijk niet hoger dan de huidige 10k komen te zitten.
Liever niet reageren wanneer je niet beschikt over ervaring met bewerken van cilinders of tunen

Dit bericht is gewijzigd door MT70-nolimit op 17-2-2006 om 15:12 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved