Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
3378 Martijn 31-3-02?13:17 Main Forum 385 7

Topicpost
Gepost door: Martijn Gepost op: 31-3-02?13:17
ok mn brommer deed het dus niet omdat de vonk te zwak was...
dus ik kreeg na een tijdje gratis een mt spoel... ik erop gezet... vonkte perfect...

dus mn brommer draaide...alleen zat er een vette tik in mn blok...uit mn cilinder denk ik ...

ik wist niet wat het was dus ik ging maar effe checken... vliegwiel heen en weer bewegen...

ja godverdomme...heel klein beetje speling...wel kut want ik had het blok van woeter...en der zaten nieuwe lagers in...

op msn zei michiel dat de krukas niet vast zat in het lager... en dat dat de speling was ...moet gelocktited worden...
ok is best...blok moet open..

dus ik trek de rechter af-deksel (woord bestaat vast niet.) eraf...

zie ik echt een mega scheur zitten, op de plek waar de secundaire versnellings-as rechts uit de versnellingsbak komt...

dus de as waar links je kettingtandwiel uit je blok komt, en rechts bij je koppeling in de buurt uit de versnellingsbak komt...

het carterdeel waar die as dus in hangt is dus helemaal fucked up....
staat de helft gewoon naar buiten toe...

ik wil dus weten waardoor het komt zodat het niet nog es gebeurt...

ok...
de schroeven kreeg ik heel makkelijk los in het blok... gewoon zonder al te veel kracht te zetten..maar dit is niet de oorzaak denk ik...

het kan ook komen omdat ik 70cc heb...dat ik nu mega compressie heb.. dat als ik kick, die as teveel belast wordt...er zit namelijk een tandwiel op dat de verbinding is tussen de versnellingsbak en de kickstarter...

dus dat het carter het kicken niet meer hield...

of het is zo dat het carter al een beetje versleten was ofzo.. en dat door het kicken het gewoon gescheurd is...

wat denken jullie...???

oja... woeter stuurt als het goed is een nieuwe rechtercarterhelft op dus het komt alllemaal wel goed...alleen effe de oorzaak weten...
kheb de versnellingsbak al gecheckt...alles zit verder goed....

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved