Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
33702 Geqxon 7-12-2005 9:52 Technical Forum 2773 11

Topicpost
Gepost door: Geqxon Gepost op: 7-12-2005 9:52
Ik heb sinds 2 maandjes een supermooie Tomos Classic, en ondanks hij heerlijk rijd vroeg ik mij een paar dingen af:

-Als je stilstaat, en het gas vol opendraait, dan maakt hij fors veel toeren, en rijd hij pas weg als hij lekker hoog in zijn toeren zit. Is dit normaal?

-Als ik op topsnelheid rij, moet ik zorgen dat ik niet te hard ga. Hij maakt dan keiharde klappen (de cilinder gok ik??) en mijn verlichting valt uit. Dit is pas 2 keer gebeurd. Ik ben toen voorzichtig binnendoor via een woonwijk naar huis gegaan, en toen ik op een lege straat even doortrok ging mijn licht het telkens beter doen. Na een paar kilometer deed hij het weer perfect. Er zit nu 50-snel op, met de std. luchtfilter. Is het de luchtfilter?

-Hij draait laag stationair. Als ik lekker rondrij, en ik geef even het gas los (ik rij bijvoorbeeld 30-40), dan zakt het toerental helemaal in. Als ik dan weer gas geef moet ik uiteraard even wachten tot hij weer op het juiste toerental komt. Dit zorgt voor een vrij indirecte gasreactie, wat redelijk irritant is.

-Ik moet een minuutje met choke en volgas voor de deur wachten voordat ik weg kan rijden zonder dat hij gelijk uitvalt (als ik start, en gelijk volgas wegrij valt hij direct uit). Komt dit door het koude weer? Of doordat ik er laatst een nieuwe gaskabel in heb laten zetten? Is daarbij mijn stationair-schroef (bestaat dat??) aangepast?

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved