Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
33630 buldogo2 4-12-2005 1:46 Technical Forum 2125 15

Topicpost
Gepost door: buldogo2 Gepost op: 4-12-2005 1:46
Ik ben bezig met het reviseren en tunnen van mijn blok en nu ben ik aan het overwegen om mijn balans ass er uit te laten, alleen na wat gezocht te hebben naar wat info hier over ben ik hier verschillende meningen over tegen gekomen,

Zo zeggen sommigen dat je blok gelijk vast loopt (hier ben ik niet echt van overthuigd)

Dan zijn er nog mensen die zegen dat je em er zo uit kan halen en dat je hooguit wat meer slijtage krijgd bij je krukas lagers.

Anderen zegen weer dat je je krukas moet laten uitballanseren, na hier wat meer onderzoek over te hebben gedaan ben ik er achter gekomen dat je verschillende soorten van uitbalanseren hebt. waarvan de een zecht dat het 25 euro kost en de ander zecht 250.

En ook is het zo dat bijv. een susuki tsx standaart al geen balansas heeft, dus is deze krukas gewoon al van fabriek uit beeter uit gebalanseert? en wat dan als je er een 70cc zuiger op zet? dan zou je de krukas ook weer opnieuw moeten laten balanseren omdat deze zuiger zwaarder is?

Nu zou ik hier graag wat meer duidelijk hijd over willen hebben aangezien ik bijna zo ver ben dat me blok in elkaar kan, en je toch weer een beetje vermogen kan winnen door de balansas te verwijderen.

Alvast bedankt,



Dit word hoogst warschijnlijk de setup:

Honda mtx-r2 80cc lc. blok (Al aangeschaft)
cilinder orgineel gehoond 53.4 JS stage3 tuned (Als het mee zit eind deze maand)
Malossi 53,4mm zuiger (Staat in bestelling)
cilinderkop js tuned (als het mee zit eind deze maand)
34mm keihin vlakschuif (Al aangeschaft)
Op maat uitlaat+demper
orgineel membraam met boyester kleppen
Op maat powerbox (Al aan begonnen)
Power filter
HPI 2005 met licht spoel.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved