Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
32911 hveluwen 28-10-2005 23:31 Begin Forum 7789 54

Topicpost
Gepost door: hveluwen Gepost op: 28-10-2005 23:31
Hoi,

ik heb 13 jaar lang een Honda MB gereden; vorige week heeft hij het begeven met problemen in de schakelbak en ik had deze keer geen zin om weer eens honderden euro's uit te geven om hem te repareren. Tijd voor een nieuwe brommer.

Maar welke?

Ik hou niet van scooters, dus de meeste modellen vallen voor mij af.

Racemodellen zoals de Yamaha TZR zijn mooi om te zien maar ik heb het het gevoel dat je er voor gek mee rijdt tenzij je ze flink opvoert - een racebrommer die 45 rijdt??? En dan valt zo'n ding wel heel erg *snel* op voor de politie lijkt me.

De Gilera DNA heeft een uiterlijk dat me wel aanspreekt, maar ik vindt hem eigenlijk te groot, zwaar en log. Ik ben vrij klein dus een zithoogte van tegen de 80 cm is eigenlijk te veel.

Met off-the-road brommers heb ik (daarom ook) ook niets.

Nu valt mijn oog op de Jincheng Knightcruiser.
Klein, licht, zuinig, stoer uiterlijk, 4-takt, schakelbrommer... Ik vindt hem mooi.

Maar een Chinees merk? Hier heb ik dus echt heel erg veel vooroordelen over. Ik weet dat het een imitatie is van een Honda, maar hoe is de kwaliteit??? Is dit goedkope rotzooi die binnen de kortste keren problemen gaat geven of zijn de Chinezen bezig een serieuze concurrent te worden?

Kortom wat zijn de ervaringen met deze chopper, hoe rijdt hij, en hoe gevoelig is hij voor storingen?

Hans

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved