Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
32400 Del Casa88 5-10-2005 20:06 Begin Forum 1975 12

Topicpost
Gepost door: Del Casa88 Gepost op: 5-10-2005 20:06
Ik heb laatst mijn velgen gespoten van mijn Vespa Si. Heel leuk geworden en alles, maar er is een probleem...

Ik had het hele binnenwerk van het voorwiel er natuurlijk uit gehaald om het goed te kunnen spuiten. Ik alles weer in elkaar gezet, kogeltjes in hun 'bakje', lagervet erbij en alles dicht gedraaid en mijn wielen er weer onder geschoven. (Gelijk Multivar eronder)

Als ik nu op een asfaltweg rij lijkt het wel alsof er een ENORME boggel in 't voorwiel zit. Heel constant voel je de hele brommer hobbelen, echt heel storend.

Alle kogeltjes zitten in het voorwiel, er zit voor de duidelijkheid dus GEEN boggel in t wiel, het komt egt ergens anders vandaan...

Ik ging even kijken bij een ander (verroest) voorwiel van me, en die heeft geen losse kogeltjes zoals ik, maar daar zitten gewone lagers (net als krukas lagers) in, niks geen losse kogeltjes...

Ik heb wel gemerkt dat mijn linker voorvorkpoot-keerring het begeven heeft, daar komt dus een beetje olie uit zetten maar het geheel veert gewoon goed.

Weet iemand waar deze hobbel vandaan komt? Alle boutjes zitten vast, voor EN achterwiel hebben geen speling en lopen soepel...

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved