Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
3228 | MBBBBBB | 16-3-02?20:29 | Main Forum | 971 | 11 |
Topicpost | |
Gepost door: MBBBBBB | Gepost op: 16-3-02?20:29 |
Naar aanleiding van dit topic in ''Parts'': [URL[t]]http://213.46.26.143/hforum/new/parts.asp?id=114&action=partdetail[/t]CDI MP-300[/URL] ben ik vanavond dus ffies 2 verschillende CDI's gaan testen op de MT van me broer. Setup: Imi 50 snel, net 600 km. niet getunend 12/13 mm. std. Keihin Snelle 50 bocht met Jamarcol demper Tandwielen weet ik niet, maar dat maakt niet echt uit denk ik. OKI MPS-300 ( zie plaatjes Parts ): Zwaar geluid! Kan ietjes langer doortrekken dan de andere. Loopt wel onregelmatig, maar vanaf 60 km/h gaat ie hetzelfde als de volgende cdi, maar loopt wel ongeveer 3-5 km langzamer!! Shindenger CF405A ( bruin met rood stekkertje: Je moet eerder overschakelen. Scheller geluid. Loopt regelmatig en gaat door tot het einde. Conclusie: De Shindenger loopt beter! Maar de MT heeft niet al te gekke toeren, denk ik, dus het zou kunnen dat de MPS-300 daar net boven sneller gaat, maar hij houdt wel iets in dus vergeleken met de Shindenger. Ik moet dit alles geloven van me broer ( ) omdat ik zelf niet kan rijden ( enkelbanden gescheurd ) maar dat van het geluid weet ik dus wel cker Ik zal van de zomer met snelle NSR ( hopelijk ) echt alle CDI's gaan testen want er zijn heeeeel veel verschillende! Bijv. bij de Shindenger, daar is er een andere letter na het serie nummer CF405.... dat verschilt dat, A-B-C of D. Quote: GE-3 is volgens mij de originele voor NSR ( en andere ) -->> Maar ik weet niet cker of het de originele is! <<-- Ik heb 3 GE-3 CDI's allemaal zwart met wit stekkertje, eentje liep op std. 50 lekker en trok lekker door, maar heb hier geen verglijkings materiaal bij. Zal het van de zomer uittesten dus.... Quote: Ik heb hem wel een keer in me handen gehad, ik had deze code nog op een klaadje staan, maar ben de CDI kwijt of weggegeven :p :a Quote: Dit weet ik niet helaas, heb uberhaupt nog nooit een zwart stekkertje gezien ( maar de combi zwart en bruin lijkt me slecht ) Maar wat ik echt denk...... dat ze misschien in de fabriek een brommer maakten ( jah verleden tijd ) en dan alle onderdelen erop sleutelden..... niet alle onderdelen zijn precies gelijk dus dan gewoon een CDI er op gooien die precies op 45 km/h begrensde......... jah oke vreemde theorie maar toch Hoe kan het anders dat er zo veel verschillende CDI's zijn? Met bijna de zelfde serienummers maar toch grote verschillen? Ja oke, OKI maakt misschien ''snelle'' maar een Shindenger zit std op elke Honda. Volgens mij hangt het per setup ( cil, tanwielen, etc ) af wat voor CDI het beste is !!!! Dat is mijn conclusie tot nu toe !! Iets anders kan ik er niet van maken ! En oke er zijn vast hele slechte die het overal slecht doen, en goed die het overal goed doen, maar ik denk dat je er gewoon zoveel mogelijk moet proberen en de beste erop gooien! Ohhhhhh volgens mij is dit echt fokking lang!! Edit: Jah echt heeeeel lang dus Maar de uitgebreide versie ( ja nog meer ) komt van de zomer, haal ik wel CDI's overal vandaan en die van me zelf, dan zet ik hem meteen in de FAQ [This message is edited by MBBBBBB on 16-3-02 20:57] |