Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
32269 Thijsse 28-9-2005 18:44 Uiterlijk Forum 16332 140

Topicpost
Gepost door: Thijsse Gepost op: 28-9-2005 18:44
Ik had al sinds de aankoop van mijn motor het plan om er een streetfighter van te maken! nou kreeg ik laatst te horen dat er hier in de buurt een zaak ligt met behoorlijk veel 2e hands motordelen!
dus ik daarheen gegaan voor een nieuwe kont, ze hadden er 2 die wel mooi waren: Suzuki GSX-r 750 2002 en een Triumph speedtriple 1997 kont!

nu is het zo dat een streetfighter zo kaal mogelijk moet zijn dus mij radiateur zat behoorlijk in de weg!
een gast bij die motorzaak vertelde me dat hij ook een keer een fighter had gebouwd met een speedtriple kont waarbij hij de radiateur onder de kont gemaakt had!
dat was dus een behoorlijk goed plan en heb me dus die speedtriple kont gekocht met 2 niet erbij passende zadels!

thuisgekomen meteen de hele achterkant van mijn motor kaalgemaakt en begonnen met passend maken van de kont!
dat viel nog behoorlijk tegen!
maar na veel zaag buig en boorwerk zit ze er nu toch op!

toen begon het passend maken van de zadels wat ook niet zo 1,2,3 wilde lukken! heb toen mijn originele zadel doorgezaagd en smaller gemaakt, dus de zadels pasten ook!
daarna nog een flinke plaat ula door elkaar gezaagd voor wat beugels voor de zadels, mijn nummerbord en mijn knippers!

ook nog de kabelboom opnieuw door de kont geleid en het resultaat mocht er zijn!

tussendoor heb ik ook nog een rvs uitlaat systeem gekocht om dat dat ijzeren wat er nu op zit een beetje roestig was!

het enige wat er nu nog aan gedaan moet is het zoeken van aan achterlicht en het spuiten van de kont!!

nu vragen jullie je natuurlijk af waar de foto's zijn..... die komen eraan als de batterijen van mijn cam opgeladen zijn!

GSX bij aankoop:

het passend maken van de kont:

het ophogen van het subframe:

het doorgezaagde en aanelkaar gemaakte zadel:

ok daar gaan we weer:

mijn nieuwe achterkant op zn kant:

zijkant hier zie je dat t puntje al van de kap afgezaagd is bij t frame:

opgehoogde subframe(de bouten zaten eerst op dezelfde plek):

nieuwe plek van mijn zadelslot:

opgehoogde zadelslot:

nieuwe plek van mijn cdi en een paar relais:

de tank ligt nu 3 cm hoger tussen tank en frame komt nog een aluminium strip:

een geheimzinnige doos.....:

.....met een mooie inhoud: 2 shiny dempers:

waar deze nog ongepolijste spagetti buisjes bijhoren:

sorry voor de slechte kwaliteit van de fotos komt door gaar tl licht!

hier ff wat betere foto's van mn ophangpunten

ik zou de dempers graag wat hoger zetten maar kom in de knoop met mijn remsetje

ophanging van nrbord en gasreservoir, allemaal gebogen alu plaat:

nieuwe plek van remreservoir en een paar relais

nieuwe ophanging van gasreservoir en nrbord + knippers, ook hier weer alu plaat:

ff stalen remleiding erop gezet vandaag:

stapeltje gebogen alu platen voor ophanging van tank, kap en zadel, alles vastgezet met rvs boutjes

kont is vandaag weggegaan om te spuiten, kosten €60 met dank aan rosa motoren in eijsden

ok....kont is klaar en zit erop en blij dak ben!!

kuip is er nog af omdat mn dynamo gaar doet

toch maar weer ori demper erop

hier zie je de voorkant en een stukje van mn oude en komende project: de opel gt

XR heeft nou ook nieuwe kont, een dubbele zelfs!!

blokje

luchthappppeeeeeeer

foto van mn hele schuurtje: 8mx15m

Dit bericht is gewijzigd door TSX freak op 8-10-2005 om 21:56 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved