Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
31707 Killerbean 31-8-2005 10:36 Uiterlijk Forum 57844 390

Topicpost
Gepost door: Killerbean Gepost op: 31-8-2005 10:36
~augustus 2004

Eerst had ik al een MH RX en een yamaha DT gekocht (welke ik overigens nog heb) en toen wou ik een echte crosser...

Na een tijdje zoeken kwam ik op een gilera zulu uit van 2002.



Ik wezen kijken in Jubbega
ding was helemaal orgineel op een metrakit uitlaat na.
testritje gemaakt en alles deed het, gewoon een goed mooi ding.
En voor een mooie prijs meegenomen.

Hij reed gewoon prima , leuke snelheid enzo.
Opeens zag ik iemand die voor weinig een zulublok had liggen met een 70cc MK erop.
met die jongen aan de praat gegaan en in totaal de hele zulu behalve voorvork en achterbrug en nog wat klein spul meegenomen voor een zeer nette prijs.

Het blok, waar het mij om ging was in hele slechte staat lagers waren verrot enzo, dus opengemaakt en lagers vernieuw en nog wat kleine dingetjes. en alles mooi schoongemaakt. Ook toen nog een 21mm dellorto gekocht en mijn orginele blok compleet op de plank gelegd (waar die nogsteeds ligt)





En gelijk de brommer wat opgehoogd;




Tijdje hiermee rondgereden, liep best wel aardig tot een zuigerveer brak en de cilinder niet zo netjes meer was, er was ook een stukje weg. . .



(Deze cilinder heb ik verkocht aan Bas (mangoo) die hem heeft laten honen en tunen, die tuft er nu vrolijk mee rond)

ook merkte ik dat de bigend niet helemaal goed meer was dus het blok kon weer opengehaald.


dit asje kwam erin



en deze leuke cilinder.



Na afloop zag het geheel er zo uit:






Ook hier weer mee rondgereden tot ik sneller wou, kon voor weinig een Yasuni cross HM pijp kopen:








Dat ging me nog te langzaam dus dan de hele brommer weggebracht naar de Jager.
Ik gaf ook gelijk een 26mm dellorto mee die ik van Onno had geleend.
Daar hebben ze mijn cilinder getuned en afgedraaid (ongeveer op de timingen van een MHR-team):



en boekten zij er 16,5pk uit:



Sinds kort heb ik nu ook nog een MHR-pijp gekocht (kon ik ook weer voor een mooie prijs aankomen):







Hier de Yasuni cross HM en de MHR naast elkaar.




het scheelt niet veel met de HM pijp maar hij maakt nu wel autowheelies en trekt harder op en langer door.

Hier een foto met de handkappen na het crossen




Ik had nog van die zulu in onderdelen velgen liggen die heb ik net opgelapt en nieuwe banden en lagers voor gekocht dus dan heb ik 2 velgensets, 1 met straat en 1 met crossbanden. de straatbanden komen er binnenkort op.




Hier een filmpje van hoe ik er atm mee rij:

http://rapidshare.de...636/sanders.wmv.html
(ff naar onder scrollen en op free klikken en dan weer naar onder en klikken om te downloaden)


Update 11-08-05


Ondertussen gevallen (met de fiets) en mn sleutelbeen gebroken, dus ik kon niet zoveel doen aan de brommer.

Wel de nieuwe straatbanden eropgezet, nieuwe lagers en mn remcylinders mooi gespoten waar foto's nog van volgen.

En mn uitlaat waar allemaal lelijke spikkels opzaten kaalgeschuurd en weer netjes de lasnaden gedaan en weer olie eringebrand





Gister wat spul gekocht van een falliete winkel, een mrd bak een mk kopp platenset en een killswitch voor een super lage prijs








Update ~14-08-05

Blokkie opengehaald en devolgende dag mn carters naar bullet gebracht.


Update 17-08-05

Mijn carters heb ik vandaag opgehaald bij bullet, hij heeft ze getuned en mijn membraam ietwat bewerkt.






Update 21-08-05

Mn bak zit met veel gekut in elkaar met me getunede carters (thx bullet)

Ook is mn pwktje binnen:






Update 26-08-2005

Ben bij het zuiger afdraaibedrijf geweest en deze vertelde me dat me zuiger opwas dus een nieuwe besteld. ook konden ze men cilinder veel verder tunen voor 50 euro, en dat heb ik gedaan.

na wat gedoe met een dikke voetpakking klopte me squish nu aardig, alleen jammer dat me carters nu niet optimaal aangepast zijn maar ik ga niet weer het blok openhalen


Update 28-08-2005

meeting gehad vandaag, blok er echt snel ondergezet en squish zo goed mogelijk als dat kon uitgemeten.
Foto's hoe de zulu er nu bijstaat:










17-9-05

Naaldlagertje wat ik er nieuw in had gezet bleek toch niet goed en de cilinder is kapotgelopen:





Nu aan het kijken welke nieuwe cilinder ik wil, hebo manston of bidalot replica race


20-10-05

me nieuwe setup is binnen:



Carters:



Cilinder:



dus ik ben even aan het kijken welk lager ik erinwil:



dus ik wil alles monteren, zie ik dat er een scheurtje zit in me carter waar me schakelvork inkomt. dus even kijken hoe we dit oplossen, maken of ander blok kopen...


27-10-05

Scheurtje in het carter is opgelost met een koperen busje erop en loctite 603 erin.
Me blok zit in elkaar zuiger komt perfect goed onder de poorten alleen me squish is 1,6.... blok even naar motorbedrijf gebracht en nu is de squish 0,68

s avonds blok teruggehad



en op de brommergezet en rustig gereden. Eerst hoordenw e een raar getik maar dat was gelukkig het achterwiel wat niet recht stond. hij rijdt heerlijk !





10-11-2005

Ff gsm velgen en zwart achterspatbord gescoord ohja en een rechte achteras





Dit bericht is gewijzigd door Killerbean op 14-11-2005 om 23:36 uur.

22-01-06

Tomtom mobile op de brommer (en ja het werkt )



Meeting 16-04-2006








05-06-2006

weer een paar fototjes gemaakt ook met mij erop:












Blingbling







Dit bericht is gewijzigd door Killerbean op 5-6-2006 om 23:50 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved