Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
31526 mcdronkz 23-8-2005 3:52 Main Forum 28198 340

Topicpost
Gepost door: mcdronkz Gepost op: 23-8-2005 3:52


Wuej

Hier is 'ie dan, m'n 10000e post en ook direct als topic.

Waarom nu pas/al ? Vrij simpel, ik had mezelf voorgenomen niet meer te gaan posten vóórdat m'n schattige MTXje rijdt, wat gelukt is. Oftewel, hij rijdt nu . Maar hij is nog (lang) niet af.

Vanwaar deze projectnaam ? Euh, ik vind het wel grappig klinken. Vandaar. En ja, die kut MTX is sloom, en hij is veel te laag voor mijn.

Het doel van dit project ? Een daily driver MTX bouwen die zich een beetje onderscheid van andere brommers, en waar ik straks met plezier iedere dag op kan rijden. Gewoon een kk vers ding, JEWEET ZAGBHI !

Budget ? Vrij laag. Een hobby mag best wat kosten, maar ik geef liever wat geld uit aan een Kever dan aan een oud Honda barrel.

Let op! Ik heb alles in dit topic allemaal ff in vrij logische volgorde gezet, aangezien ik normaal gesproken nogal onlogisch te werk ga. Logisch, ofnie ?

D'r is heel wat aan vooraf gegaan. Ik kocht m'n MTX bij Johan, hij was op Nederlands frame gezet, met NS1 wieltjes eronder. Eenmaal thuisgekomen stond ie er ongeveer zo bij;



Ding reed perfect, alles ori 80, reed super. Maar ik wou 'm toch radicaal veranderen. Ding dus ff gestript en naar straler gebracht waar 'ie ook direct geprimerd werd;




Dat lompe uitsteeksel achteraan is een achterbrug afkomstig van een YZ250. Ding pasgemaakt, en vanalles laten draaien en lassen door een metaalbedrijf. Ging niet helemaal vlekkeloos, maar later meer hierover.

Onbelangrijk detail, op de achtergrond m'n Classic waar ik toen nog op rondreed .

Dus toen het spul maar laten spuiten;



Kleur van wielen, voorvork, etc. zie je dalijk wel.

Wat gewoon kut is, met name de zwarte lak hardt niet goed uit. Er komen dus snel beschadigingen op. Maarja, ik zie het wel aan voor de eerste tijd, coaten kan altijd nog. En de brommer moet natuurlijk wel een beetje outlaw zijn.

Toen het zooitje maar een beetje in elkaar gezet, met dit als resultaat:



Tja die veer was nog niet goed bevestigd aan m'n achterbrug.. dat ging niet lukken op de manier zoals ie was... maargoed het moet toch bevestigd worden, dus ondanks dat ie al gespoten was maar dit ervan laten maken;



Ik heb dat bedrijf (Tiemens in Hoogeveen) maar laten doen waarvan hun dachten dat het 't beste was, dat alu blokkie is ge-CNC'ed en daarna TIG gelast (lasnaald is mss niet zo mooi, maarja lekker belangrijk, het zit echt meer dan stevig) en geloof me, ik had het niet beter kunnen doen !

1 van de belangrijkste dingen, het blokje. Inmiddels niet helemaal origineel meer, kijk maar;

Setup

Cil: Ori 80 AC Lude tuned
Kop: Origineel
Bak: 6 bak ori MTX80
Pijp: Ori 80/Gia80 (komt er zo snel mogelijk op)
Carb: 20 rond D'O opschuif
Onsteking: Origineel, niet vervroegd geloof ik

Niks bijzonders dus, máár ! , dat is ook niet nodig, want ik wil een betrouwbare daily driver hebben die me van A naar B brengt en die toch een beetje vlot rijd.

Inmiddels blokkie erin, achterspatbordje erop etc;



Het project was een paar maanden geleden al begonnen, en ik wou 'm verdomme toch eindelijk eens horen lopen ! Ff kabelboompje erop, ontsteking aangesloten, en voilla :

filmpje ?

Lopen doet 'ie in ieder geval ! Rijden nog niet (iig niet op het moment dat dit filmpje geschoten was). En nee, deze tank blijft er niet opzitten. Owja, mijn brommer is niet te klein, ik ben te groot .

Shit die ook zeker niet gaat ontbreken op deze MTX zijn home made kappies, home made zadel, etc. Ook wil ik er graag een soort van geforceerde koeling op, just for fun.

Tot dusver ff mijn MTX, de rest volgt later, want ik ben nu ff te brak daarvoor.

Dank; Remco (kennen jullie niet), uhh boelat denk ik, schele kk Leentje !!! mich, loedi , miptuk en Joost enzo.

Update
Ff een filmpje dat 'ie rijdt..

http://home.wanadoo....x80project/film2.wmv

Hij loopt zwaar kk (stotter stotter..), is nog koud, onafgesteld, maar hij rijdt !!

Binnenkort komen er wel filmpjes dat er een luchtfilter enzo opzit :P En dat ding fatsoenlijk doortrekt.

Update
Goed, weer ff bezig geweest. Voorspatbord zit erop. Dit is echt simpel, alleen ff goed meten om alles recht te krijgen, ik heb geen zin om gaten voor Jan Lul te boren.



Voorkant gaat nog iets omhoog, dan staat hij niet meer voorover geheld, kan ik er lekker op rijden, en komt het spatbord wat mooier uit .

Verder ben ik bezig geweest met de achterbrug. Deze heb ik weer aardig netjes gemaakt ....





Dit heb ik voor elkaar gekregen met een lakrol, het is echt retesimpel, en je bent zo klaar. Het resultaat is beter dan een cheap-ass spuitje iig.

Ook zit m'n slijtblokje erop,



Dit heb ik redelijk netjes gedaan door 2 gaten te boren in de brug op exact de goede plaats, ook in het slijtblokje, en er 2 verzinkte parkers in te steken. In de toekomst laat ik wel een m6 tapje draaien in die brug, maar dat zie ik dan wel. Dit zit muurvast.

Verder moet er natuurlijk een striping op m'n brug komen.. ik had dit al laten snijden door een computer:



Nu is dat wel leuk, maar ik kwam dus nadat ik dat had laten doen het font tegen wat ik hier in m'n topic gebruik. Zoals deze zegmaar.

Welke vinden jullie mooier ? Laat het me weten !

Zodra ik de juiste striping heb gaat er blanke lak op, dat knapt alles alweer een stuk op.

Update
Ok, lekker update-waardig, maar het hoort er ook bij.

Heb afgelopen zaterdag op de motorbeurs een sirene gekocht, 14 euro, maakt echt een gruwelijke teringherrie. Wordt je echt akelig van.

Hier is het rode gevaarte;



Nu nog een kabelboom waar ie op kan .

Hier het geluid ! .

Update
Nieuwe stickers voor m'na achterbrug binnen !



Alleen 1 probleempje, de L is wat groot. Dus ik ga ff kijken hoe ik dat oplos. Mocht je nog tips hebben, graag .

Update 6-10



Ze zitten erop ! . Is toch goed gelukt met die L, gewoon wat kleiner gemaakt. Het ziet er niet lelijk uit, integendeel , ik ben er erg tevreden mee, en het geeft de achterbrug een heel andere (coolere) uitstraling als zo'n kaal ding.

Dit is het ff voor nu.

Update 9-10
Gisteren (naja vandaag zegmaar, het is al 0.39u) bezig geweest met m'n remklauw. Zuiger zat vast, inmiddels niet meer (ontluchtingsnippel eraf gehaald ) en de nieuwe blokjes zitten er nu ook tussen !

Verder heb ik eergister m'n brug in de blanke lak gezet, bling bling aight.

Verder nog de as van m'n brug laten inkorten, deze kwam van een Kawa ZX9 en was iets te lang. Wel de goeie diameter, 12mm , anders kwam ik niet uit met m'n wielen :P.

En verders vrij weinig gedaan. Ga nu ff de achterkant zo maken dat alles goed past enzo, dat alles mooi loopt, dan is dat iig klaar.

Update 14-10
Zilvergrijze hittebestendige verf besteld om al m'n remspul mee te verven . Maandagmiddag heb ik het binnen, dus dan kan het feest beginnen !

Update 20-10
Zilvergrijze verf binnen, direct al wat gesmeten op m'n remspul. Ziet er wel hi-tech uit eigenlijk .







Er moet her en der nog een laagje overheen, maar dat doe ik wel ff als het weer fatsoenlijk weer is .

Sorry btw voor de brakke onderbelichte foto's, er is vooralsnog geen licht in de garage waar ik werk .

Update 15-11
Broertje heeft brommercertificaat gehaald, feliciteer hem !

Heb verder vandaag de busjes voor m'n achterbrug gehaald, laten maken naar aanleiding van dit probleem. Passen perfect ! Ben er blij mee .







Update 13-5
MTX-SH voorvork gekocht (bedankt khpoppema). Nu moeten dus de binnenpoten geswitched worden. Nooit gedaan, dus ben benieuwd. Voorvork komt binnenkort mijn kant op.

owja, niet zeiken dat dit in een gallery moet, dan zorg ik dat Frits je in stukken hakt met z'n schep !

thnx to wiebe, onze trouwe maar helaas afwezige vriend.

Dit bericht is gewijzigd door mcdronkz op 13-5-2006 om 22:31 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved