Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
31432 | bereheer | 18-8-2005 21:52 | Technical Forum | 1105 | 24 |
Topicpost | |
Gepost door: bereheer | Gepost op: 18-8-2005 21:52 |
hoi, ik heb net een crosmotor gekocht een kawasaki kx125 uit +- 1991. Hij kostte maar 125 euro dus ik denk goede koop. Hij remt goed en de veren dempen ook nog en hij zag er niet slecht uit. Nu, hij liep niet schakelde niet goed en de koppeling deed het niet. Ik denk geen probleem doen we ff, haal ik de koppelingskap eraf en wat zie ik..... een grote roestige drapzooi in heel het blok. Het hele blok zit vol met van die dikke bruine roestpap. Er is dus ergens water naarbinnen gekomen ![]() Ik heb wel een geluk, m'n cilinder en carter zijn nog helemaal goed en big end ook. Daar is het water niet gekomen. Ook de ontsteking werkt nog goed ook al zat die vol met water ![]() Dus nu heb ik het hele blok uit elkaar gehaald, alle lagers zijn kapot en de keerringen ook. De tandwielen gelukkig niet. Nu zit wel heel m'n blok vol met van die taaie bruine smurrie. De koppeling heb ik al gebrobeerd schoon te maken in een emmer met benzine ben het spul is vrij hardnekkig en het lukte dan ook voor geen meter. Nu is mijn vraag hoe krijg ik dit het beste schoon zonder al te veel werk? Ik wil gewoon dit blok maken dus niet aan komen kakken met ander blok kopen, want reviceren vind ik nu eenmaal leuk en het geeft een goed gevoel als ie het dan eindelijk doet ![]() Ik zal nog een aantal foto's posten van de smurrie het ziet er echt niet uit, van de buitenkant zag je niks en binnenin helemaal vol.... |