Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
30957 | skoeddies | 22-7-2005 20:59 | Technical Forum | 433 | 5 |
Topicpost | |
Gepost door: skoeddies | Gepost op: 22-7-2005 20:59 |
jeuh.. daar ben ik weer.. me tomosje staat weer stil.. (me S1) aangezien me dit wel vaker gebeurt is ben ik er wel aan gewent.. maar dit keer is het voor mij echt een probleem aangezien hij binnen 2 dagen helemaal perfect moet zijn.. dan moet hij namelijk klaar zijn voor mijn vakantie.. is hij dat dan niet, dan moet ik tot mijn spijt met een andere brommer gaan.. en dit zou dan zeer waarschijnlijk een puch zijn.. mensen help mij.. want dit moet voorkomen worden!!! (vandaar ook de titel van het topic: "probleem met tijddruk" oke, na het introductie verhaal gaan we nu over op het probleem. het blok liep net 2 dagen goed.. na vannochtend en vanmiddag nog hele stukken op de brommer afgelegt te hebben, heb ik hem stil gezet. het viel mij wel op dat ik tijdens het rijden de brommer niet goed stationair kon afstellen.. vannavond, probeerde ik hem weer te starten, maar hij weigerde. toen heb ik ten eerste de carburateur, ontsteking en bougie nagekeken. deze waren allen volgens mij goed (zie hieronder). toen ik hem een keertje met al mijn kracht aantrapte (dit vond de standaard niet leuk..) toen startte hij.. echter na een meter of 30 viel hij uit en starten deed hij niet meer..hoe hard ik nou ook probeer hem aan te trappen.. het heeft geen effect.. de bougie werd niet nat.. daarom heb ik wat benzine in de kop gedaan en toen geprobeert hem aan te trappen, maar geen resultaat. laten we even alles in volgorde zetten.. 1) de benzine toevoer dit zit ook wel snor, als je het benzinekraantje opent komt de mengsmering vrolijk uit het benzineslangetje seipelen.. 2) de carburateur deze heb ik er vandaag maar afgehaald en nagekeken.. er zit nu een schone sproeier 46 in. hiermee liep hij de vorige 2 dagen perfect. er zit geen troep in de carburateur en een goed, origineel luchtfilter. 3) de cilinder de zuiger en de zuigerveren waren 2 dagen geleden nog goed.. ook de cilinder is toen helemaal schoon gemaakt. de kop is toen ietje gevlakt maar slechts een kelin stukje.. de pakkingen zijn 2 dagen geleden vervangen, ik heb het dan over voet, kop, inlaat en uitlaatpakking. 4) de ontsteking ik heb er onlangs een puch ontsteking in gedaan. hiermee liep hij zeer goed en deze is nogsteeds goed.. de bougie laat op precies het juiste moment een sterke, blauwe vonk de cilinder in vliegen.. zou het kunnen zijn dat mijn uitlaat dicht zit?? en wat zou het nog meer kunnen zijn?? |