Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
30756 robust2 13-7-2005 22:29 Technical Forum 2847 61

Topicpost
Gepost door: robust2 Gepost op: 13-7-2005 22:29
Ik heb dus een maandje geleden een getunede 50cc cilinder gekocht van RRT Lost-P. Ik weet niet precies wat er almaal veranderd is, ik heb een papiertje waar het opstaat maar moet het zoeken en overtypen.
Verdere setup is originele carburateur (HM16.6) en Zo'n chromen Luhao uitlaatje.

Met sproeier 110 (ongeveer, was uitgeboord, niet door mij), reed de vorige cilinder, een originele A3, ging 60 per uur ofzo.
Met die 110 dus reed hij niet goed, amper trekken, te groot dus dacht ik.
Dan maatje 96 ingestopt, niet veel verbetering. Dan maar een 80 sproeier ingestopt, bijna geen verschil. Vandaag alle cilinderpakkingen vervangen en sproeier 90 ingestopt, en het is nog altijd niet in orde.

Wat ik dus allemaal heb:
Start ietsje beter met choke, met sproeier 90 lukte het om met kick te starten, 110 en 80 was aanlopen geloof ik.
(verdere symptomen zijn met sproeier 90)
Hij valt altijd stil, choke of geen, stationairschroef verschillende standen. Start enkel met kwart- halfgas.
Als ik rijd komt hij bijna niet weg, terwijl in vrij hij gewoon doordraait.
Dit is supervaag, als ik in vrij daarnet helemaal door gas gaf, viel ie zonder choke terug bij 5k toeren, net een warmloper ofzo. Met choke aan ging ie gewoon door tot 11k ofzo.
Bij rijden kan ik, als ik vertrek aan hoe toeren, tot in tweede geraken, maar daarna trekt hij het niet meer, komt niet boven de 4k uit in 2de versnelling.
Ook zeer vaag: hij maakt 'zuigende'/piepende/'niezende' geluiden uit de uitlaat. Soms tijdens het rijden, bij het starten en bij het stilvallen uit rijden.

Ik snap er dus echt geen fluit van, sproeier 90 lijkt me juist, pakkingen zijn goed dus geen valse lucht...
Strookt mijn setup niet ofzo ? Met de cil kan er toch ook niets mis zijn?

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved