Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
29919 Derbi-Vokay 7-6-2005 21:45 Elektronica Forum 3138 15

Topicpost
Gepost door: Derbi-Vokay Gepost op: 7-6-2005 21:45
hoi,
het gaat niet egt over een brommer, maar dit lijkt me toch een geschikte plaats om het te vragen. Dus hierbij kijk ik de mods heeel lief aan...:P

probleem:
Ik heb dus een oude 15pk chrysler buitenboordmoter. Dat is dus een 2 cilinder, 2takt. Deze motor heb ik dus pas gekocht en toen ik er mee ging varen bleek dat hij nu alleen maar op 1 cilinder loopt.

Want later bleek dat alleen maar 1 bougie vonkt. In feite zijn het 2 losse onstekingen (contactpunten)die alleen de vliegwielmagneet delen.
Nu heb ik wel het een en het ander proberen te meten en te vergelijken maar ik meet geen verschillen in weerstanden en dergelijken.

Het enige verschil wat ik heb kunnen vinden is wanneer je de mulitmeter op 'voltage' zet en dan aansluit op, bougie en aarde. Dan rustig aan het vliegwiel draait, krijg je bij de goede onsteking een mooie piek van flinkt hoog. Terwijl de andere onsteking niet egt een duidelijke piek geeft en alleen maar een veel lager voltage...

Zelf heb ik totaal geen ervaring met contactpunt onstekingen, dus ik weet niet egt wat het zou kunnen zijn.
Contactpunten, condensator? Hoe kan je deze doormeten of testen?

greetz yaakov

PS als iemand weet waar ik deze vraag beter kan stellen, let me know..
Ik heb al een tijdje gezocht naar een groot boten-forum ofzo, maar niets gevonden.

en wanneer er een slotje op komt, inbox ff als je een idee hebt

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved