Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
29700 Pauluzzz[Furia]Jovin... 30-5-2005 21:58 Uiterlijk Forum 78979 109

Topicpost
Gepost door: Pauluzzz[Furia]Jovin... Gepost op: 30-5-2005 21:58
Een goede kameraad van me (Wouter Voetdijk --> op het forum: 2fast2puch is al een tijdje bezig met een mooi projectje, dus ik dacht kom laat ik dat volk van het forum het ook maar eens zien

Ik post de foto's en de update's boven aan het topic, das wel zo handig mja hier onder volgt, hoe het de afgelopen tijd is gegaan :

24-02-2005


Even een korte uitleg van hoe hij der nu bij staat:

De achterbrug is afkomstig van een van Honda MT en zit er nu bijna in der moet alleen nog naar een goede as gezocht worden. Het achter wiel is al wel klaar, er zit een nieuwe buitenband van een(mini?) crossmotor omheen.



De voorvork is van een oude Yamaha schakelbrommer met daar in een 17 inch cross band van een MT.



Verschil tussen MT achterbrug en Orginele Puch achterbrug:


Dan volgt nu het belangrijkste: De krachtbron,



Het blok is van Puch ,blok met 4 lagers,spoel poorten in carters uitgefreesd, in dat blok zit : een race koppeling , Rito race krukas, 70 cc Athena membraam cilinder (snelste 70 cc) ,70 cc hogedruk pet, 20 mm Delorto komt waarschijnlijk der achter en waarschijnlijk Gianelli scooter uitlaat omgelast voor Puch.

foto van hoe hij er bij staat(hangt) compleet met MT achterbrug, blok en Yamaha voorvork:



Voor de vering zou eerst gekozen worden voor een MBX Mono veer, maar die we hadden was veelste stug, dus werd gekozen voor 2 orginele puch veren naast mekaar. en dat bleek ook best te werken

30-05-2005

Na een periode van rust (weinig tijd dus) weer een update:

Na dat het frame helemaal in de primer is gezet en geplamuurd is, is die gespoten in KTM kleuren en zie hier het resultaat, met orginele Puch stikkers, en nieuwe rubbers:





Voor extra versteviging is aan de tank met ijzer verstevig en op de zijkant strippen van 8mm.

Achterspatbord is helemaal zelf gemaakt van aan elkaar gelaste strippen en daarna mooi gepolijst.


Nieuw tandwiel MTX:


De plannen voor het blok zijn veranderd de 70cc Athena Cilinder werd verruild voor een 80cc Gilardoni

Zie hier het verschil tussen een orginele 50cc en de 80cc Gilardoni:



Inlaatpoortje:


Tot zover, en vast wel verder


Vandaag 10-07-05

BROMMER RODEO

Wouter heeft meegedaan aan de brommer rodeo in de Boerhaar.

Volgt een paar mooie foto's


Klik op de foto voor vergroting.













UITSLAG

Hij heeft 1 manche gewonnen, en was 1 keer 3e, Einduitslag: 3e! en dat zonder de 80cc Gilardoni, want die was nog niet ingelopen. dus moest de 70cc Athena erop. Maar het meest voordeel had ie van z'n noppebanden (check de foto's maar hoe plat hij door de bocht kon

check hier nog meer foto's van de rodeo door mij gemaakt: KLIK

Dit bericht is ge-edit door Pauluzzz[Furia]Jovinx op 30-5-2005 22:03


Dit bericht is ge-edit door Pauluzzz[Furia]Jovinx op 21-6-2005 20:28

Dit bericht is gewijzigd door Pauluzzz[Furia]Jovinx op 10-7-2005 om 17:07 uur.



Dit bericht is gewijzigd door Pauluzzz[Furia]Jovinx op 11-7-2005 om 21:50 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Pauluzzz[Furia]Jovinx op 15-11-2005 om 15:28 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved