Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
28993 Rode flits 4-5-2005 22:08 Elektronica Forum 1901 20

Topicpost
Gepost door: Rode flits Gepost op: 4-5-2005 22:08
Ik had een paar maanden gelenden een aprilia af1 gekocht. Hij deed het vrij goed en starte altijd. Toen had ik er een keer een heel stuk opgereden en zet ik hem thuis neer. Na twee weken trok ik hem uit de schuur en toen deed ie helemaal niks meer.

Ik d8t dat het de bobine was en had die in een derbi gpr uitgeprobeerd aangezien die ook een ducati onsteking had. Hij deed het vrij krot maar hij deed het wel in de GPR.

Ik had al een verot bezine kraantje dus ik d8t vandaag laat ik die maar eens vervangen. Ik heb hem getest en hij deed het. Ik heb ook het losse roest uit me tank gehaalt. Er loopt nu goed bezine naar me blok. en het kraantje doet het ook.

Het was dus tijd voor heel hard gaan aanrennen in ze 1 er kwamen af en toe knetters uit de uitlaat en plofjes. Toen ik heel hard rende met een vriend kon ik er 20 meter zelfstandig mee rijden. Maar bij te veel gas en te weinig viel die uit en uiteindelijk viel die toch weer uit.

De bougie hadden we uit die GPR gehaalt (hij zat eerst in me af1 voordat ie kapot ging) en dus weer terug gezet.

Ik haalde de bougie er af en keek of er lucht door het bougie gat kwam als ik kickte. Dat bleek dus het geval te zijn.

Nu keek ik of me bougie wel goed vonkte als ik kickte. Bougie in de dop en schroevendraaier er tegenaan.

En dat bleek dus niet het geval te zijn. Maar hoe kon het dan dat ie onstak en ik er zelfs een heel klein stukje op kon rijden.
(Hij onstak wel pas na 30 meter aanrennen).

Mijn brommer heeft geen choke. Ik had de stationair schoef aangedraaid en een hendeltje op de careboteur naar bededen gedrutk wat vervolgens niet meer terug kon.

Maar het mocht niet baten.

Het is dus kennelijk iets in de ontsteking. Maar ik heb geen idee wat. Wat wel vreemd is dat in mijn bobine maar 3 draaidjes gaan rood,wit en groen terwijl er 2 plaatsen voor groen zijn maar ik nergens een los draaidje zie hangen.

Wie weet wat er aan de hand is? Mijn brommer reed niet steeds slechter ofzo hij deed het gewoon in eens niet meer. Alhoewel ik er niet veel opgerden had.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved