Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
28975 wipe-out 4-5-2005 15:41 Technical Forum 5301 12

Topicpost
Gepost door: wipe-out Gepost op: 4-5-2005 15:41
Ik ben hier een Honda MB/T 50 blokje aan het reviseren, en nu stuit ik op een balansas, waarvan het grote lager een beetje (moeilijk waarneembare) speling heeft.

Normaal gesproken zou ik hier geen aandacht aan besteden en het lekker laten voor wat het is, ware het niet dat ik hier nog ergens een verdwaald blok heb liggen waarvan datzelfde lager kapot gelopen is en de tandwielen van de versnellingsbak een beetje gestroomlijnder heeft gemaakt.

Het lager is alleen lastig te vervangen volgens mij.

Deze exploded view uit de KB is de duidelijkste die ik kon vinden van de balansas.
Het gaat dus om het linker lager op de tekening. Het zit ingeklemd tussen de balansas zelf en een tandwiel dat op de balansas geperst is, en/of vast zit dmv een krimpverbinding. Wil je het lager vervangen, dan moet ook dat tandwiel eraf, en er later weer op precies dezelfde plaats teruggezet worden. Als hij anders staat, staat de balansas niet helemaal goed tov de krukas.

Ik kan ook een andere balansas opscharrelen. Ik heb al even gezocht op m'n rommelzolder, en ik heb ondertussen al 3 balansassen, met verschillende letters erop.
Die uit het te reviseren blok komt heeft een "E", eentje uit (volgens mij) een 80 blok heeft ook een "E" en nog een, uit (volgens mij) een 50 blok, heeft een "J" op zich staan.
De twee die ik gevonden heb, hebben overigens ook wat speling op datzelfde lager.
Is er iemand die me wat meer kan vertellen over de letters op de balansassen?

Even kort samengevat:
- Het lager op de balansas; lekker zo laten, vervangen of een andere balansas zoeken met een goed lager?
- Is er iemand die weet waar de verschillende letters op m'n balansassen voor staan?

Dit bericht is ge-edit door wipe-out op 4-5-2005 15:42

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved