Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
28314 Ollie 24-4-2005 12:05 Technical Forum 5560 10

Topicpost
Gepost door: Ollie Gepost op: 24-4-2005 12:05
Ik heb laatst dus een minibike gekocht.
Echt een heel stoer ding, loopt hartstikke goed enzo, alleen nu zit ik met een best wel duur probleem.

Ik kocht m'n bike (2de hands) dus met een extra trekstarter erbij, diegene waar ik 'm van kocht had er nl. maar eentje bij gekocht omdat hij d8 dat de trekstarters nogal gevoelig zouden zijn...

Daar had degene war ik 'm van kocht idd helemaal gelijk in, meteen de volgende dag nadat ik 'm misschien voor de 15de keer wilde starten ging de trekstarter kapot, niet 'n heel probleem ofzo, dus ik de 2e erop gezet (gloednieuw!) weer starten, aantal keer leuk gereden, maar 2 dagen later was dat ding weer opnieuw naar de filisteinen, terwijl ie gewoon nieuw was!

Ik weet ook heus wel dat ik er niet zo ruig aan moet trekken, maja dis blijkbaar gewoon een zwak van die dingen.

Nu kan ik dus steeds wel een nieuwe trekker gaan kopen van 23 euri, maar dat schiet natuurlijk niet op.
Dus kwam ik op 't idee 'm gewoon met de boormachine te starten rechtstreeks op de bout van 't vliegwiel, werkt hartstikke goed!

Alleen is 't probleem dus dat als je 't motortje eenmaal loopt, deze meer toeren maakt dan mijn boormachine en daardoor draait 't boutje van 't vliegwiel dus gewoon los, niet echt bevorderlijk om zo te gaan rijden lijkt mij...

Wat kan ik hier aan doen?
Boutje vastzetten met secondelijm ofzo??
Ook schijnen hier speciale koppelingen voor te zijn, alleen hoe wat is de naam van deze dingen en waar kan ik ze kopen??

Alvast bedankt...

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved