Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
27271 Hells Hobbit 20-3-2005 16:00 Technical Forum 3844 45

Topicpost
Gepost door: Hells Hobbit Gepost op: 20-3-2005 16:00
het zit zo:

ik had op mijn yamaha fs1 een goeie originele cillinder zitten die 75km/h liep. sproeier enzo waren goed. ik reed met auto lube olie pomp. ik reed laatst met wind mee vol gas 70 ofzo (2 man erop) toen hij vast liep. dus ik in zijn 1 gezet (achteruit)los getrokken en naar huis gereden.

vast loper dus. de zuiger veer miste een stuk en de boven rand van de zuiger was afgebrokkeld. en boven en onder de uitlaat poort zaten krassen ( nog niet eens super diep, maar niet echt bruikbaar meer.)

dus ik zet er een andere cillinder op en gooi mengsmering in de tank en trek de olie pomp los. deze werkt goed. ik ga een stukkie rijden, nog op brom mix, dus. na een kilometertje of 5 valt hij in ene stationair uit. ( bij kruising) dus ik krijg em niet meer aan, en uit de carburateur kwam wat rook. na een tijdje starte hij weer en reed opzich goed. alleen stationair viel hij na lange tijd uit. dus ik kom thuis, cill eraf: wederom diepe kras in de zuiger, aan de kant van de uitlaat poort, en krassen boven en onder de uitlaat poort.

hoe kan dit? wat is er mis?
de olie pomp was het niet, zeker 2e keer niet
ontsteking staat mssn niet helemaal goed maar dat is alleen de puntjes afstand. hij start en loopt goed en maakt goede toeren ook.
de bougie is wel de buitenste gebogen electrode wat te ver naar binnen gebogen...?
de bougie was na de 2e warmloper oranje/bruin.

verder... ja mssn heeft er een stukje zuiger veer van de vorige keer nog in mijn carter gehangen ofzo....maar had er wel ff ingeblazen

fs1 is trouwens carter inlaat met inlaatschijf. (als je het wil weten.)

bij de 2e "vastloper (hij zat dus niet vast)" reed ik zonder luchtfilter. en reed 50km/h en hij sloeg pas af toen ik stil stond. verder heeft hij de hele rit geen slag of stoot gegeven.

weet iemand iets?!
fotos kan ik maken als dat helpt.

bv dank voor de tips en leesmoeite.

(voorlopig weet ik dus geen oorzaak en zet er ook nog maar even geen nwe cill op)

oowja nog 2 dingetjes: die nwe cill had ik al eens eerder mee gereden en was bij montage helemaal goed.

meng verhouding was 1:20 (standaard bij fs1) en big end was nog goed.

Dit bericht is ge-edit door fseend op 20-3-2005 16:26

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved