Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
2727 B3AST 24-1-02?21:01 Main Forum 805 4

Topicpost
Gepost door: B3AST Gepost op: 24-1-02?21:01
Oowkay, ik heb dus een tuningsprojectje met een Vespa Si blok. de setup wordt als volgend:
*65cc Pinasco cylinder
*13/13 carburateur
*Tecno krul uitlaatje

wat ik wil gaan aanpassen is het volgende
*inlaat uitvrezen
*carters aanpassen
*uitlaatpoort van de cylinder lichtjes aanpassen (is erg zielig en klein nu)

Okee denken jullie nu, wat moeten wij daarmee?

nou ik heb het VOLGENDE:

die cylinder (volgens HJ alle vespa cylinders) heeft een raar booster systeem.

Er zit een soort W in de cylinderwand gevreest. Als de zuiger boven is stroomt het mengsel in 2 miniscule uitsparingen en de cylinderwand. Als de zuiger naar boven gaat kan het mengsel via 3 "sleuven" naar boven om het mengsel uit de poorten te boosten.
Nou is deze cylinder een aantal keer gehoond, en van die 3 sleuven is niet zoveel meer over, ze zijn erg ondiep, en bovendien slecht afgewerkt (lelijke riggels bovenin in die sleuven) waardoor het me sterk lijkt dat deze dingen goed functioneren.

Nu heb ik het volgende plan:

Ik wil die 3 geulen zo'n 5mm diep vrezen, en dan bovenin een goede, goed afgewerkte hoek maken met de cylinder wand zodat het mengsel goed geboost wordt. Naar beneden wil ik die dingen dus vrezen en dan komen ze onder bij de cylinder uit. Om ze te voeden wil ik het carter op die plek ook gaan uitvrezen en de cylinderwand eventueel aanpassen en de zuiger op die plek zodat het mengsel er goed bij kan (dit moet ik nog even bekijken, heb nu alleen de cylinder hier, blok krijg ik morgen).

IS DIT MOGELIJK??? wie heeft er verstand van vespa's help mij! Rens denkt dat het wel mogelijk is, maar ik wil het echt super zeker weten voordat ik eraan begin, want het zijn mijn spullen niet, ik wil niet iemand anders zn cylinder verkankeren

[This message is edited by B3AST on 24-1-02 21:16]

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved