Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
26672 | Rock-Dog | 28-2-2005 15:34 | Technical Forum | 1430 | 37 |
Topicpost | |
Gepost door: Rock-Dog | Gepost op: 28-2-2005 15:34 |
Hey hallo, ik ga binnenkort mijn MTX-SH grondig verbouwen. Uiterlijk, maar ook motorisch. Ik ga hem o.a van AC naar LC maken Nu heb ik een 18mm Keihin carb op een originele Honda 50cc cilinder (AC). Nu wil ik dus of een 70cc cilinder (LC) kopen of een aardig snelle 50cc en dan met een 16mm carbarateur. Aangezien ik bij allebij toch de 10.500 toeren haal, en dus dezelfde top heb (namelijk 80 km/h), wil ik mischien een 16mm carb met 50cc cilinder er op zodat 'ie minder zuipt. (ik vind hem nu al kk erg zuipen met 18mm op 50cc). Alleen dan heeft die wel wat minder kracht en trekt die langzamer neem ik aan. Zit er veel verschil tussen het benzine-verbuik bij een 16mm carb op 50cc cilinder en een 18mm carb op 70cc of valt dat nog wel mee? Ik wil namelijk toch ook wel erg hard kunnen optrekken. Ik ga sowieso al een groter achtertandwiel er op zetten, iets groter zodat die nauwelijks overtoeren maakt nog. Als de snelheid dan 65 km/h is of iets minder is dat nog goed Maar denken jullie dat het benzine-verbruik en de optrek-snelheid veel zal verschillen? Graag ervaringen en meningen a.u.b |