Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
26563 | Rock-Dog | 24-2-2005 17:36 | Technical Forum | 11941 | 33 |
Topicpost | |
Gepost door: Rock-Dog | Gepost op: 24-2-2005 17:36 |
beetje vage titel, maar ik ben vaag je krukas staat direct (via zooi tandwielen maargoed) verbanden met je voortandwiel. Dus als je in z'n 3 bijvoorbeeld 5.000 toeren maakt zal je altijd evenhard gaan qua snelheid ongeacht je carbarateur en aantal CC's. Dus een 13mm carbarateur op 50cc cilinder gaat met 5.000 toeren in een bepaalde versnelling precies evenhard als een 18mm carbarateur op een 70cc cilinder met ook 5.000 toeren in dezelfde versnelling. Toch? Vriend van mij heeft namelijk een snelle 50 op z'n mtx o.t zitten. Hiermee haalt hij al het maximale wat je CDI geeft, namelijk 10.500 toeren in z'n 4. Als je hier een 70cc onder zou zetten kan je toch nooit harder gaan dan nu aangezien die ook maximaal 10.500 toeren zal maken in z'n 4 en dus evenhard. Er zit dan eigenlijk dus alleen meer kracht achter. Dan komen we op aan ander iets. Ik had eerst een 70cc cilinder met nog m'n 13mm carbarateur. Hiermee reed die ongeveer 80 in z'n 4 met volgens mij ook rond de 10.000 toeren. Ik had er later een 18mm carb op gezet en mijn brommerboer zei dat die dan 110 zal kunnen gaan, dit kan toch echter nooit als je je aan de theorie van de krukas houd met zelfde toerental = zelfde snelheid? ik haal wel vaker theorie en praktijk door elkaar, maar dit is toch wel vaag. Klopt het van wat ik nu lul over je krukas of niet? (zo niet dan heb dit hele lul-verhaal voor niks getyped magoed). Ik zit namelijk ook nog te twijfelen of ik mijn 50cc cilinder nu zal tunen zodat die ook de 10.500 toeren maakt of gewoon een 70 koop. Reacties graag |