Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
26340 Razor 16-2-2005 22:50 Elektronica Forum 31944 90

Topicpost
Gepost door: Razor Gepost op: 16-2-2005 22:50
Dit heb ik nog nergens gelezen.

Overal wordt gevraagd welke begrenzer nou beter is, en hoe ze moeten aansluiten. Ik heb besloten voor de eurobegrenzer, die wil ik gaan kopen.
Maar de één zegt dat het slecht is voor je cdi. En de ander zegt dat het geen kwaad kan.

Ik heb die lui van begrenzer.nl al gemaild en kreeg dit terug:

citaat:

"De begrenzer is voorzien van een speciale chip ontworpen hier aan de TU delft
die geen poolgerichtheid heeft, waardoor deze dan ook nooit kortsluiting kan
veroorzaken. Langdurig gebruik zal dan ook geen schade aanrichten wat wel het
geval is bij andere begrenzers."

Ik heb gehoord dat er 'bi-polaire elco's inzitten van anderen. Of dat waar is weet ik niet.
Ik zou zelf niet weten hoe je anders je cdi moet begrenzer, dus het moet wel op één of andere manier werken met condensators.Want als het nou wel slecht blijkt te zijn voor je ontsteking kun je hem net zo goed zelf maken, alleen dat is veel goedkoper.

Maar heeft iemand zo'n begrenzer al keer opengehaalt, of kan is er iemand die hier meer BETROUWBARE info over heeft. En niet wat je denkt, of gehoord hebt van een vriend. Want op de site van begrenzer.nl staat ook dat het niet schadelijk is voor je ontsteking maar of dat verkooppraat is?

Een brommerzaak hier in de buurt zei dat ze al paar keer klachten hebben gehad: een kapotte onsteking door die eurobegrenzer.
Iemand dit ook gehad?

En als iemand een oude/kapotte eurobegrenzer heeft, maak hem dan aub ff open en post ff hier de foto's dan.
En niet wat mensen vaak denken, want veel mensen denken dat het bi-polaire elco's zijn, en daar zal het ook ongetwijfeld mee te maken hebben. Maar 1: begrenzer.nl zegt een hele chip te hebben ontworpen, dat zijn meestal meer componenten dan 1 elco. 2. Je hoort vaak dat bi-poliare elco's nog steeds slecht zijn omdat het tog opgenomen spanning (het weghalen van vonken) ergens kwijt moet en dit kan niet anders dan door CDI. (Is dit niet op te lossen door die stroom in een weerstand te laten verbruiken??

En meningen zijn vaak handig, maar ik (en nog meer mensen) willen het nou wel eens zien wat er nou werkelijk precies allemaal inzit.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved