Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
25891 | Bart-DRD | 31-1-2005 12:06 | Elektronica Forum | 760 | 5 |
Topicpost | |
Gepost door: Bart-DRD | Gepost op: 31-1-2005 12:06 |
ok het volgende: vriend van me(NAISH op forum hier) heb een lekker ragbrommertje, maja na aantal boetes voor het licht wat altijd doorbrande bij hem vroeg die mij om het licht te maken op ze honda MB. klinkt makkelijk maar kvind het maar moelijk ![]() hij heeft een MB50 frame, met een oud type Mb50 draadboom maar dan alleen maar het hoofdgedeelte.. er zit een MB80 blok en onsteking onder maar dat komt volgens mij aardig overeen. maar nu wil die er dus licht ophebben, 12v het liefst, hij heeft een 12v accu, een gelijkrichtertje(o.t.) ook had die nog een n.t. gelijkrichter liggen die 4pins, maar die past natuurlijk niet zo op de draadboom maar indien nodig knutsel ik die er wel op. nou maakt het ons niet uit HOE wij dat licht aan de praat krijgen, al die maar licht heb, dus mijn vraag hoe kan ik het makkelijkst en snelst zijn licht aan de gang krijgen. nu is het zo vanaf de accu dat als de motor draaid en je geeft wat gas dat die bijna tot de 20v op de accu komt, niet de bedoeling dus. hoe kan ik dat voltage binnen ze perken houden? moet er ergens nog een weerstand ofzo? andere manieren van simpel licht aansluiten waardeer ik ook wel ![]() |