Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
25312 honda-mbx 9-1-2005 18:37 Uiterlijk Forum 21769 176

Topicpost
Gepost door: honda-mbx Gepost op: 9-1-2005 18:37
ik wou altijd al een ns-1 hebben, omdat ik het persoonlijk de mooiste brommer vind.
alleen heb je dan één probleem want deze brommer is niet goedgekeurd..
nu had ik een mbx80 (ja die is ook niet goedgekeurd) maar omdat vanaf september 2005 tot september 2007 de brommer moeten worden gekeurd, moest ik of een andere brommer hebben of een ander frame (nsr frame, blok even laten wat het is).
ik heb gekozen voor een ander frame.

omdat ik altijd een ns-1 hebben wou heb ik het gekke idee bedacht om alle kappen van ns1 op mijn brommer te bouwen. dus ik heb een bovenkuip, onderkuip, tellers, buddy, achterkappen, en een nsr tank (vanwege de tankdop) gekocht.
ook moest er een naam komen voor deze machine, een combinatie van nsr, mbx en ns1. dus de "nsx"

dit was even de inleiding

weekend 8 - 9 januari
in dit weekend heb ik mijn hele mbx gesloopt en de voorvork, achterbrug en de wielen in het andere frame gebouwd.
ook de elektronica heb ik aangepast en aangesloten.
ook heb ik de tellers en de bovenkuip gemonteerd, tevens een ophanging gemaakt voor de buddy-sit, doormiddel van een L-profiel met een gat er door.
de buddy moest van onderen wel bewerkt worden omdat het anders niet paste.

even wat foto's (met onderkuip )












17-03 update

na lange tijd maar weer eens een update
is alweer een tijd geleden, maar het heeft niet stilgelegen..
maar het zat allemaal niet mee: linker carter was uitgesleten, remsegmenten achter op, blokken voor op, benzine kraan stuk, stof op spuitwerk, gebroken zuigerveer, kromme achteras, gescheurd spruitstuk..

wat is er allemaal gebeurd:
-blok gereviseerd (met andere carters:P)
-cilinder bewerkt en afgewerkt, en zuiger aangepast
-kappen pas gemaakt
-ophangen gemaakt en er op gelast
-kappen gespoten
-electrisch aangepast voor ns1 tellers

setup op dit moment:
-93cc malossi (eerste overmaat, en aangepast door mij)
-uitgedraaide kop
-6klep malossi membraan
-26mm malossi spruitstuk
-24mm mikuni vlakschuif
-gianelli uitlaat
dit loop met tandwiel verhouding 15/40 120kmh, en trekt in zn 2 nog op het achterwiel..
de uitlaat begrenst hem nu sterk, is middenlaag toerig , en cilinder hoogtoerig.
op de top gaat hij ook over zn toeren, word binnen kort aangepast.

in de planning staat nog:
-koso 28mm vlak
-opmaat pijp (berekening is al binnen)
-spuiten in metallic blauw(laten)
-achter een paar centimeters ophogen
-kuip ruit blinderen

het project heeft al aardig vorm aangenomen maar er worden nog veel dingen aan gepast
k heb even snel een paar foto's gemaakt met een k*t camera dus niet op de kwaliteit letten:P

de foto's op dit moment:

opbouw:


samenstelling:







wordt vervolgt

update 07-04

helaas is vorige week mijn malossi warm gelopen, liep net zo lekker .. (top 133kmh @ teller)
ook het uiterlijk word weer aangepakt,
alle kappen worden nu metallic blauw gespoten (prof) en het frame word glans zwart

het setup word ook weer aangepast:
-ns1 cilinder, overmaat (tuned)
-aangepaste kop
-6kleps malossi membraan
-malossi spruit
-28mm koso D-slide (binnen)
-malossi luchtfilter
-opmaatpijp

uitlijk word:
-kappentank metallic blauw
-frame glans zwart
-cilinderkop grijs
-blok geparelstraald
-achter veerverlengen, word dus ongv 15cm hoger

motorblok:




het liefst wil ik ook nog ns1 velgen, alleen eerst alles maar even laten spuiten

verder updates volgen..

HUGE update

na een zeer lange periode word het weer eens tijd om te gaan updaten

zoals al bekend was, was het zwart met wit helemaal niks.
daarom heb ik besloten alles professioneel blauw metallic laten spuiten bij de spuiter.
dus zo gezegt zo gedaan, ik heb alles geschuurt en zelf in de primer gezet, en daarna alles weg gebracht.

toen ik de kappen terug kreeg was ik echt heel blij, want het zeg er zoals beloofd piek fijn uit.

helaas knapte bij het monteren een stukje plamuur, dus een heel klein scheurtje in een kap.
maar dat zie je al niet meer.

ik heb eerst met volgende setup gereden:
-ns1 cilinder @ 53mm met malossi zuiger (SD tuned)
-opmaatkop
-28mm koso D-slide met malossi E13 filter
-6kleps membraan
-mps 300 cdi
-tecno

dit reed heerlijk, mooi koppel enz
alleen na dat ik +-600km met de ns1 cilinder heb gereden, kon ik een hele apparte cilinder ruilen tegen mn malossi.
het was een 'gilaroni - italkit' 80cc.
nou ja zo gezegt zo gedaan, het is een apparte cilinder met een ovale uitlaat poort met fluiters, 4 spoelers ,2 boostpoorten, 2 aux poorten en chroom wand.
nou deze heb ik verder getuned-afgewerkt en lude heeft een opmaat kop voor me gedraait met o-ring, thnx lude, dit geheel is op mijn gereviseerde mbx80 blok gekomen

revisiesetje:



setup was toen:
-80cc gilardoni italkit (SD tuned timinge: 192/127)
-opmaat kop met o-ring
-28mm koso D-slide met malossi E13 filter
-6kleps membraan
-mps300 cdi
-tecno

hierbij heb ik de poortmap ingescand (zo was die un-tuned, getunede poortmap volgt nog) :



hieronder een pic van het schnelle blok


paar pics cilinder en opmaat kop:




voor betere koeling had ik een ns1 rad aangeschaft (zie het verschil met de mbx rad):



nja laat ik het zo zeggen, de eerste keer dat ik hem open trok stond ik raar te kijken:P, in de versnelling tot 13k @ teller en dan wou die nog verder en dat met tecno:P
trok echt ziek
kortom de snelste cilinder voor mbx80 waar ik mee heb gereden

maar ja in de tussentijd een ori nsr blok gekocht, en gereviseerd enz.
dit omdat hij dan waarschijnlijk makkelijker verkocht word + dat het lekker zuinig rijdt.

omdat ik van plan ben om straks te stoppen met brommers en dan een motor te halen had ik besloten om mijn 80blok incl toebehoren te verkopen.
ik kon hiervoor een mooie prijs krijgen, en dus verkocht.

hij is nu vrijwel standaart, setup:
-50cc ori nsr
-16mm keihin
-tecno
-2kleps membraan

het uiterlijk:
tsja ik heb bij stickerland.nl stickers besteld , helaas had ik de eerste keer een gedeelte verkeerd besteld:(, dus moest er nog een gedeelte opnieuw besteld worden.
voor de rest nog een gianelli keflar demper en snelgas (was voor snelle blok), digitale temp meter (zit in stuurplaatje) en nog wat andere vrutsels gekocht.
nou ja foto's spreken voor zich aanschouw:

frame gespoten en deels opgebouwd:



samenstelling, tussenstand (zonder sjees gaas enkele stickers etc..):



zoals hij ATM erbij staat:























bij de molen hier in 't dorp:



laatste update: 02-05-'06
omdat ik nu bijna 18 ben, gaat de brommer weg.
het project is dus bij deze beëindigd.
laatste foto's :












case closed

Dit bericht is ge-edit door honda-mbx op 9-1-2005 18:38
Dit bericht is ge-edit door honda-mbx op 17-3-2005 16:52
Dit bericht is ge-edit door honda-mbx op 7-4-2005 11:16
Dit bericht is ge-edit door Blorn op 19-4-2005 18:53
Dit bericht is ge-edit door Blorn op 21-4-2005 18:36

Dit bericht is gewijzigd door honda-mbx op 12-11-2005 om 15:12 uur.

Dit bericht is gewijzigd door honda-mbx op 7-2-2006 om 18:30 uur.

Dit bericht is gewijzigd door honda-mbx op 7-2-2006 om 18:31 uur.

Dit bericht is gewijzigd door honda-mbx op 5-3-2006 om 14:20 uur.

Dit bericht is gewijzigd door honda-mbx op 2-5-2006 om 15:47 uur.

Dit bericht is gewijzigd door honda-mbx op 2-5-2006 om 15:49 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved