Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
25149 FiEtSpOmP 4-1-2005 18:26 Elektronica Forum 6265 23

Topicpost
Gepost door: FiEtSpOmP Gepost op: 4-1-2005 18:26
Ik heb n probleem, ik ging 's ochtend naar m'n werk (half 8), brommer reed perfect, had avond ervoor volgegooid met mengsmering, olie ververst, koelvloeistof ververst enz.
Wil ik half 1 naar huis, startie niet meer. Contact stond aan (duh) maar hij deed nix, me licht ging wel aan toen ik kickte met schakelaar aan, dus contact is (toch?) niet gaar.
Toen ik 10km had gelopen en thuis was, ging ik ff alles checken. Hij vonkte niet, dus andere bougie.
Toen me bobine, die kreeg geen stroom, gechecked met spanningszoeker (1 stekker op min accu, ander op aansluiting bobine en kicken)
Toen me Ontsteking, rood/zwarte draad deedie t wel, maar de blauw/gele niet.
Dus ik d8: Signaalspoel verrot (of hoe die ook heet) dus ik fietsen naar Kornet (bromzaak hellevoetsluis)
Gehaald, erop gezet, draadje gesoldeerd, alles ok, maar deed weer nix.
Andere CDI geprobeerd waar die mee heeft gereden en nog nix.
Dus dit geprobeerd:
-4 Bougies
-Andere signaalspoel
-Bobine doorgemeten
-Ontstekingspoel doorgemeten (290/300 Ohm)
-2 CDI's geprobeerd

Wa is di nou??
Kheb niet echt snel n andere ontsteking kunnen vinden in de buurt, en bij de brom zaak ruilen ze gvd niet, omdat ze niemand vertrouwen.

Kan iemand me duidelijk zeggen wat ik moet doen, want die FAQ vink maar gaar (Ontsteking doormeten) hek met spanningszoeker gedaan, stekker van me CDI waar 5 draadjes in zitten, ik kreeg van de zwart/rode een teringschok maar de rest deed nix....

Ik snap t niet meer?
Kan iemand n antwoord verzinnen voor ik weer begin met roken

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved