Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
24725 brutus 17-12-2004 16:16 Main Forum 6906 182

Topicpost
Gepost door: brutus Gepost op: 17-12-2004 16:16
Het lekker mij leuk om eens te weten wie van jullie wel een kokkerellen. als je wel eens kookt heb je vast wel iets wat makkelijk te maken is en ook lekker. zo genaamde "voedzame snacks voor bij het sleutelen".

Kom dan niet met zoiets van ik heb bij de supermarkt een hotdog gekocht doe hem in de magnetron en klaar.
Het leek mij juist leuk om hier je favo recepten te posten. misschien is het leuk om die ook is te proberen.

dus mensen het gaat vooral dat het eenvoudig is niet moeilijk en vooral niet te duur. liefst zo makkelijk dat zelfs wij forummers het nog wel kunnen.

Ik wil zelf beginnen met uiensoep. erg lekker en voedzame snack in de pauze tussen het sleutelen. Het is ongeveer een kwartiertje a half uurtje werk.

je snijd 1 kilo uien in halve ringen. Die laat je lekker bakken in flink wat olie of boter. tot te lekker zacht zijn en beetje bruinig. ongeveer 10 min moet je blijven roeren in de pan. Daarna pak je een liter water. flikker je er ook bij. ongeveer 3 a 4 billionblokje(hoe je het dan ook schrijft) klein maken en ook erdoor heen. paar flinke scheuten maggi dat het wat donkerder wordt. dit moet wat op smaak dus ff proeven ook enzo.
Als het goed smaakt laat je het een half uurtje sudderen op laag vuur dan worden de uien echt helemaal zacht en wordt het wat dikker enzo.
wat ook er lekker is je maakt 2 dunnen plakjes stokbrood daar flikker je wat kaas op ff 5 min in de over tot te lekker knapperig zijn da flikker je die ook in de soep.
eet smakelijk...

en klaar ben je

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved