Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
23917 | Luc | 12-11-2004 17:14 | Main Forum | 40364 | 362 |
Topicpost | |
Gepost door: Luc | Gepost op: 12-11-2004 17:14 |
Omdat ik 'opnieuw' begonnen ben, heb ik meteen maar een nieuw topic geopend om met een frisse start te beginnen Project Buggy (Vervolg) Zo, zoals wss veel mensen wel weten, ben ik dus met een buggy bezig. Dus vandaar, hier het topic waar ik al mijn updates in zet, en waar vragen kunnen gesteld worden enzo. Alle updates zet ik in mijn begin post, om het overzichtelijk te houden. Update 30-03-‘06 Zo om het nog maar eens te updaten; Het blok wat ik wou reviceren was naar mijn mening toch niet goed genoeg. Nu ga ik vanmiddag een andere motor ophalen; een Kawasaki GPZ 600 viercilinder in lijn, watergekoeld; elektrisch gestart; wat wil je nog meer? Dan moet dus ook het hele frame verstevigd worden, ná de examens word dus de hele buggy zo goed als opnieuw gemaakt, tenminste; alleen de rolkooi. Omdat het nieuwe blok er niet 123 in zou passen. De voor en achter vering en ophang enal zet ik gewoon rechtstreeks over, dus alleen de rolkooi moet opnieuw gemaakt worden. En met een volledig uitgetekend ontwerp in Autocad met maatvoering is dat niet zo'n probleem Update 06-01-‘06 Zo, om in het nieuwe jaar maar weer eens met een update te beginnen, zoals je hier beneden ziet is het al wel ‘even geleden’. Iig, het komt er op neer dat ik nu het blok aan het reviseren ben, krukas had minimale speling, en het blok klonk niet zo lekker, er zat een of andere rare tik in. Reden genoeg dus om aan de grote (en dure) klus te beginnen. Foto’s zeggen denk ik wel genoeg.. Daarbij trouwens; de voorschokdempers worden vervangen door die van een XR250, monoshocks. Dit omdat die een stuk lichter zijn, en ik hele soepele vering wil hebben, zodat je als het ware als je al instapt, de vering wat in ziet gaan. Wegligging wás al best goed, maar met de goede (afgestelde) setup van je vering rijdt het gewoon véél fijner, en houdt je je frame beter heel.. Update 15-09-'05 De buggy staat inmiddels weer een hele tijd thuis. Niet heel veel mee gereden wegens tijdgebrek, maar in de vakantie wel veel verbouwd: -Nieuwe voorwiel ophang, net allemaal een stukje anders, zodat hij een grotere stuuruitslag kon maken. -Dommen afgedraaid, staat gewoon wat mooier.. -Nieuw RVS stuurhuis gemaakt, van een oud bestaande alleen de tandlat en wormwiel gebruikt. -Brandblussertje erin -Kuipstoel gemaakt, moet alleen nog gestoffeerd worden, en afgewerkt met riemen e.d -Nieuwe achterwiel ophang, de vorige was veel te schriel, en nogal beun gemaakt. Vandaar nu dus de degelijke versie Wielen hebben ook geen speling meer, omdat ik er meteen andere dommen opgezet heb. -Dempertje Inmiddels MET demperwol tsjah, en er komt nog een BMW versnellingsbak tussen Dan kan ik er tenminste fatsoenlijk een startmotor op maken, EN ik heb 20 versnellingen, en 4 achteruit Update 13-03-'05 Zo, de buggy staat nu bij mij thuis, hij is zo goed als startklaar, alleen ik krijg hem maar NIET aan de praat Bougie vonkt als de nete, benzine krijgtie volgens mij ook wel, maar niet genoeg denk ik om de een of andere reden, terwijl de carb brandschoon is.. bougie is wel vochtig trouwens.. iemand id? Update 05-03-'05 En alwéér nieuwe foto's.. Heb er weer aan gewerkt, stuur zit erin, werkt goed begonnen aan pedalen, demper is zomaar ff erop gezet, maar moet nog veranderd worden.. enkel nog de pedalen afmaken (kabels trekken) draadboompje erop klikken, die heb ik al af, maar moet nog ophangpuntje voor maken, en de rolkooi op bepaalde punten nog verstevigen.. Update 23-02-'05 Ook weer een paar nieuwe fototjes, intussen weer het een en ander veranderd... Update 18-01-'05 Zo, EINDELIJK nieuwe foto's (lees, te lam om te uploaden) Deze foto's zijn helaas ook alweer oud, nu zit de achteras er bijna in, wielophang enal is al klaar.. Update 24-11-'04 Deze avond weer aan mijn buggy gewerkt, nog wat aangepast omdat het een en ander niet klopte. En heb een gedeelte van de achterophang gemaakt.. Update 23-11-'04 Vandaag het middelste deel van de achteras erin geknalt. Helaas nog steeds geen foto's kunnen maken. Maar morgen heb ik waarschijnlijk wel foto's van het geheel. Morgen is de bedoeling dat ik een benzinetank ga lassen. En daarna ook nog eens een olie tank. Ik las ze gewoon zelf omdat een plastic tankje nooit mooi staat, en ik wil het nu eenmaal mooi hebben Update 16-11-'04 Zo, heb er deze avond weer aan gewerkt, nu zit stuurtje er in, vering doet het naar verwachting perfect En het motorblokje zit erin. Volgende keer gaat de achter as erin, en de A-armen voor de vering. Dan wat gaan afwerken en dan de eerste proefrit; die weliswaar word gemaakt door men baas. Aan hem de eer Foto's volgen nog Gehele stuurinrichting met schokbrekers enal zit erin. (TSX monoveren, 4) Golf II stuurhuis, wat helemaal ingekort is. Ik stond er zelf van tekijken hoeveel werk het was. Alles berekenen van de stuurinrichting. O.a het stuurhuis inkorten, scharnierpunten moet allemaal op de mm precies goed zitten om het precies te maken. Omdat anders als de wielen inveren, je wielen insturen, wat ze niet leuk vinden. ook wel Bump Steer genoemd, wanneer dat niet goed is, en je rijdt met een behoorlijke vaart; je komt in een kuiltje, wielen veren in, waardoor ze insturen, en je over de kop kan vliegen, omdat je gaat slingeren. Blokje wat erin komt is afkomstig van een XT 550 hier wat foto's... Dit bericht is gewijzigd door Luc op 6-1-2006 om 22:38 uur. Dit bericht is gewijzigd door Luc op 6-1-2006 om 22:41 uur. Dit bericht is gewijzigd door Luc op 30-3-2006 om 12:21 uur. Dit bericht is gewijzigd door Luc op 10-5-2006 om 9:47 uur. Dit bericht is gewijzigd door Luc op 10-5-2006 om 9:48 uur. |