Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
23347 | yahliaa2 | 24-10-2004 23:37 | Main Forum | 588 | 10 |
Topicpost | |
Gepost door: yahliaa2 | Gepost op: 24-10-2004 23:37 |
Ik heb een Puch NRG extreme en sinds kort ging hij gek doen. Ik merkte dat hij steeds langzamer ging rijden en vorige week kwam ik een tunnel niet meer op. Ik weet niet zo heel veel van scooters af, dus had mijn scooter bij een kennis weggebracht. Hij had nog nooit zoiets meegemaakt, maar dacht dat hij het wel zou kunnen maken. Hij heeft een aantal dingen gecontroleerd zoals: - cilinder, - carburateur + schoongemaakt, - niewe bougie + kapje, - uitlaat, - nieuwe naald, - membraam. En nog een aantal dingen, maar daar kom ik niet zo snel op. Zelf dacht hij dat het eventueel aan de benzine en luchttoevoer ligt aangezien de power kort een keer terugkwam in de achterband toen hij in een luchttoevoerpijp blies. Het kon ook nog aan een aantal andere dingen liggen, maar hij kan het niet doormeten. Het wiel draait nu heel zachtjes ook wanneer ik vol gas geef (maakt geen touren). En als ik gas loslaat valt de motor uit (was nog niet toen voordat hij nagekeken was). Mijn scooter is niet opgevoerd en is een aantal jaren geleden nieuw gekocht (alle standaard dingen zitten er nog op). Wie heeft dit al eens eerder meegemaakt en kan mij meer informatie hierover geven (is het zelf nog te maken of wegbrengen naar garage/fietsenmaker en de kosten hiervan??) Alvast bedankt!! |