Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
2257 BenjaminDG 23-5-2012 18:01 Project Topic 5804 51

Topicpost
Gepost door: BenjaminDG Gepost op: 23-5-2012 18:01
Aangezien dat de motorfiets toch niet klaar zal zijn tegen de volgende circuitdag (1 juni Zolder) ga ik ,nudat toch alles open ligt, beginnen met het opvoeren.

Nokkenassen

Inlaat: 750W 1992-1195

Meer duratie en een 'scheper' nokkenas profiel waardoor het blok sneller in toeren zal stijgen, cillindervulling zal ook wat verbeteren.

Heeft wel 0.1mm minder lift tov de 1100W.

Uitlaat: ben ik nog aan het twijfelen.

Als ik de 1100IN gebruik zit ik met een hogere lift en langere duratie waardoor de klep misschien niet meer goed afkoelt. De klepoverlapping zal nu ook groter worden wat misschien de prestaties zal beinvloeden (in een negatieve zin).

Vanaf 1995-1998 hadden de GSXR1100W zelfs uitlaatnokkenassen met een kleinere lift, naar het schijnt was dit om meer koppel onderin te krijgen.

De 750UIT heeft een kleinere klephoogte (8.2 tov 8.6) en opent al iets vroeger. Klep sluit dan ook op het zelfde moment als de 1100UIT.

Compressie

Opmeten hoeveel ik kan afnemen van de cillinderkop en/of het cillinderblok.

Sommige bedrijven (waaronder yoshimura) verkopen ook dunnere koppakkingen om de compressie een beetje te verhogen.

Eerst wat bedrijven hier in de buurt contacteren wat ze vragen voor (af)vlakken.

Cillinderkop

Inlaat:

Poorten kleiner maken en kijken wat er nog verbetert kan worden voor de vloei.

Klepgeleider mooi gelijk maken met de doorgang bv.

Als je de poorten verkleint verhoog je de gasnelheid wat een betere cillinder vulling geeft dan standaard poorten of vergrote poorten.

http://www.mototuneusa.com/thanx.htm

poorten 30% verkleinen zou goed zijn voor zo'n 6-8pk!

Uitlaat:

Poort grote gelijk maken aan de uitlaat diameter en tapgewijs om ook weer de gasnelheid te verhogen.

Klepgeleider gelijk maken raden ze af, waarschijnlijk voor warmte afvoer of stabilteit?

Algemeen: klepoppervlaktes en zuigers polijsten, niet dat daar veel winst mee komt maar de kans dat roet opbouwt is minder.

Inlaatspruitstukken

De spruitstukken verbinden naar gelang ontsteking volgorde om ze te laten 'samenwerken' zoals ook uitlaatbuizen doen.

Ik ga de spruitstukken van mijn donorblok halen om dit te proberen.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved