Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
21962 djfisjtik 10-9-2004 21:54 Technical Forum 1975 17

Topicpost
Gepost door: djfisjtik Gepost op: 10-9-2004 21:54
Een tijdje geleden heb ik een 2e hands honda mb gekocht. Ik had toen deze post gedaan: http://www.brommerforum.nl/showtopic/21617

Ik heb nu wat onderdelen binnen gekregen die ik dacht nodig te hebben; Een twin air lucht filter, nieuwe bougie, en wat pakkingen.

Vraag:
http://djfisjtik.demon.nl/~mike/keihin.jpg
Is dat tuitje boven de stationair stelschroef ergens voor? Bij mij zit er nu niks op. Ik heb eerder met scooters gehad dat er een vacuum slangetje ergens op de carb moest om de benzine te laten lopen. Wellicht dat dit dan toch de oorzaak is van het volgende:

Ik had dus start problemen. Deze zijn door deze nieuwe onderdelen niet verholpen. Ik krijg hem nog steeds niet gekickstart. Aan rennen lukt nu ook moeilijker. Een vriend en ik hebben hem nog wel kunnen starten, nadat hij me tot ren snelheid heeft zitten duwen terwijl ik er op zat.

Toen hij toen aan sprong had ik geen controle over het toerental, niet sneller, niet langzamer. Hij ging best snel, hij was een het loeien zeg maar. De stationair schroef was wel helemaal ingedraaid. Ik merkte wel dat de gasschuif nog bewoog. Qua carb aansluiting ben ik zeker dat er vrijwel geen valse lucht moet zijn. Hij zit er strak op en heeft nieuwe pakkingen.

Ik ben dus zwaar gefrustreerd over dat hij niet start. Waar zouden jullie het zoeken? Hij vonkt goed. Ik zal morgen de cilinder er af halen en kijken of ik daar nog wat vaags kan vinden, tenzij jullie nog ingevingen hebben. Het lijkt me toch een carb probleem. Volgens mij is dat ding gewoon niet meer helemaal 100%.

Ik ben ook zwaar gefrustreerd dat ik geen onderdelen adres in Den Haag of omgeving weet. Is wel leuk dat je alle onderdelen bij 50cc.nl kan bestellen enzo, maar dat duurde ook een week voordat het bij mij binnen was. Moet ik dan nog een week wachten als ik tot de conclusie kom dat ik een nieuwe carb, cilinder of wat dan ook moet kopen.. Rehorst (winkel in Den Haag) verkocht niks. Dus als iemand iets weet houd ik mezelf aanbevolen.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved