Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
21703 mcdronkz 2-9-2004 17:44 Main Forum 6311 108

Topicpost
Gepost door: mcdronkz Gepost op: 2-9-2004 17:44
Huh, wat is dit?
Voicechat houdt in dat je met mensen kunt praten via de microfoon. In dit geval met mensen die Brommerforum bezoeken.

Owja leuk, hoe doe ik dat?
Nou, je download eerst de
Ventrilo Client voor Windows, en die installeer je.

En verder?
Als je Ventrilo geinstalleerd hebt start je het. Dan zorg je dat je een User Name krijgt. Het simpelste is als je gewoon je Brommerforum gebruikersnaam neemt.

Ok, en dan verbinding maken?
Juist, je gaat naar "Server". Dan komt er een schermpje waar je een Server in moet voeren. Bij dit popupje voer je gewoon een naam in. Bijvoorbeeld "BF Voicechat" of iets dergelijks.

Dan krijg je een schermpje waarin je "Hostname" in moet voeren. Hier vul je het volgende in: 83.116.109.55
. De "Port" laat je zoals 'ie is.

Bindings kun je gewoon laten voor wat het is.

Jep, en dan op "Connect" drukken?
Nog even wachten. We gaan eerst naar "Setup".
Daar zie je links-bovenin het volgende staan: "Use Push-To-Talk Hotkey". Die vink je aan. Dan zie je links in het midden "Hotkey" staan. Daar ga je met je muis instaan en dan druk je op de rechter-ctrl of een andere knop die je vrijwel niet gebruikt.

Zo, kunnen we dan nu eindelijk connecten?
Jazeker! Dan zie ik je wel in de chat als het goed is. Niet vergeten om de knop die je ingesteld hebt als Hotkey gewoon in te houden, anders hoor ik je niet.

Ojee, de server zit vol
Kan gebeuren, er kunnen maximaal 8 man in, veel meer kan mijn internet verbinding niet aan. Dus probeer het op een ander tijdstip weer. Maar ik ga er niet vanuit dat het zo gigantisch druk wordt. Mensen die niet erg actief zijn en zorgen dat er geen anderen bijkunnen worden gewoon gekicked.

Dit bericht is ge-edit door mcdronkz op 2-9-2004 17:47

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved