Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
215 | Hells Hobbit | 17-9-2006 23:57 | Project Topic | 5663 | 59 |
Topicpost | |
Gepost door: Hells Hobbit | Gepost op: 17-9-2006 23:57 |
dit was mijn brom (ondertussen opgeknapt, foto: ) het 36jaar oude blokje is eigenlijk op. hij rijdt redelijk goed maar er is lastig aan onderdelen komen en het is allemaal niet zoals ik me er prettig bij voel. daarom denk ik al een tijdje aan een ander blok. dit blok moet de carburateur achter de cillinder hebben en 2ophangpunten achter het blok en 1 achter de cillinder. het blok moet redelijk wat trek kracht hebben ( het is een best zware brommer) maar het blok moet wèl hoogtoerig zijn , dat past vele malen beter bij mijn mannier van rijden. omdat ik veel aan yamaha blokken heb gesleuteld gaat daar mijn voorkeur naar uit. echter: het fs1 blok heeft vrij weinig koeling en is gebouwd op lichtere brommers, en heeft de carburateur in het blok zitten, dus dan moet ik met slangen gaan werken voor het luchtfilter oid. daarom heb ik liever een dt blok, heb ik betere ervaring mee met iemand achterop nemen enz, en verder zijn de blokken ver gelijk, alleen heeft het dt blok de carburateur waar ik hem wil, maar dit blok zou erg lelijk staan, daarom ga ik voor een nieuw type dt blok, met oud type caters (dit past toch?) zo dus. enigste probleem: dit blok heeft het voorste bevestigings punt onder het blok, ipv OP het blok, daarom ga ik uit een oud dt frame de beugels die om het blok lopen slijpen en deze op het dkw frame lassen. (en daarna verven natuurlijk) tevens kan ik met het auto lube systeem gaan rijden, dat scheelt ook een hoop geemmer uitlaat bocht heb ik nog liggen van de chopper, deze zou vrij aardig moeten passen. wat ik eerst ga uitzoeken: passen rd/dt50m koppelings kappen op een rd/dt50mx blok? als iemand hier meer over weet... en het mooiste: het geheel mag niet meer dan 50euro gaan kosten globaal: dt blok: gratiz dt frame: gratiz lassen: gratiz dt cillinder: 50euro carburateur: 30euro dt lagers/keerringen etc: 40euro oud type blokdeksels: 30euro (ofzo?) dt onsteking: gratiz dt onstekings delen ( puntjes en condensator): 10euro totaal 160euro, mijn oude blok moet dan minimaal 110euro opleveren, dit moet niet zon probleem zijn incl carburateur, ontsteking, pasgehoonde cillinder, primaire tandwiel, enz enz, want 4voet sachs blokken kom je niet veel tegen ( en daarom wil ik er ook vanaf!) het blok ziet er incl oud type cillinder kop zo uit: misstaat niet vind ik, ondanks de 10jaar verschil in leeftijd tussen het blok en de brom Dit bericht is gewijzigd door fseend op 1-10-2006 om 15:45 uur. |