Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
20868 | _ThaMan_ | 30-7-2004 16:04 | Technical Forum | 826 | 21 |
Topicpost | |
Gepost door: _ThaMan_ | Gepost op: 30-7-2004 16:04 |
Beste mede Crossfanaten Ik heb een tijd geleden een oude Honda MTX gekocht. Dit is het oude model met de ronde koplamp (rood). Er is/was van alles mis mee hehehe, maar daar gaat het uiteindelijk om om een beetje te sleutelen . Toen ik hem kreeg liep het voor geen meter, en starte pas na een half uur, en had geen compressie. Dus cillinder eraf en even gekeken..... Conclusie, Kop gescheurd :-( (Er liep een scheur van het punt waar de kop aan het frame wordt bevestigd naar de zuiger), Gat in zuiger, en cillinder wand vernaggeld. Dus ik een nieuwe cillinder/zuiger en kop gekocht. Cillinder 70 cc van een of ander chinees merk (Niet gelijk beginnen te schelden heb gietnaden enzo weggedremeld, timing nog niets aan gedaan) Kop was een standaard Honda 50 cc kop die ik een klein beetje heb uitgdraaid zodat de zuigerkop erin pastte. Hup alles weer in elkaar, weer niets! het duurde een half uur om aan te trappen, en nog steeds ratelen voordat hij boven de 6000 toeren schoot. Toch was de compressie goed 1:6,9 vanuit de fabriek omhoog gebracht naar 1:10 Na hier wat op het forum te hebben rondgeneusd zou het best weleens de keering van de krukas aan de kant van het vliegwiel kunnen zijn. Dus blok uit elkaar alle keeringen vervangen, Lagers waren nog goed. Nog niets....... De carbeateur laat zich niet afstellen, wel is het zo wanneer ik wil starten, ik de luchtschrioef helemaal dicht moet draaien, dan duurd het een trap of 30. Wanneer hij warm is en ik wil boven de 6000 toeren rijden moet ik de luchtschroef + weer eruit draaien :-S. Membraam sluit goed (Wel nog stalen plaatjes) Overal nieuwe pakkingen Overal juist momenten gebruikt voor het vastdraaien van dergelijke (Momentsleutel) Nu ik dus zo'n beetje alles heb gehad weet ik het onderand niet meer....... In het kort.... Setup - 70cc Loempia merk (Wel Gietnaden weggerdremeld) - Kop -> orig honda uitgedraaid - Carb. Origineel met 85 sproeier - Voordemper, Proma - Achterdemper, Proma Ik geef het op....... Ben er al bijna een jaar mee bezig Alvast bedankt voor de reacties edit..... Deze is het--->(Plaatje) Dit bericht is ge-edit door _ThaMan_ op 30-7-2004 16:09 Dit bericht is ge-edit door _ThaMan_ op 30-7-2004 16:12 |