Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
2086 | TSX-fan | 25-5-2011 22:11 | Project Topic | 499 | 0 |
Topicpost | |
Gepost door: TSX-fan | Gepost op: 25-5-2011 22:11 |
Hallo, ik ben al bezig mn brommer zo ver mogelijk te strippen zodat ik dat in de zomervakantie niet meer hoef te doen, maar gewoon gelijk kan beginnen met opbouwen van het blok enzovoorts.. Ik ben alleen tegen een aantal probleempjes aangelopen, namelijk de volgende. 1. Ik kwam er eigenlijk al achter tijdens het rijden, dat mn brommer nogal trilde / hobbelde. Nu heb ik mn wielen er beide al uit en heb ik mn tandwiel enzo eraf gehaald om te kijken wat het zou kunnen zijn. Mij zijn 3 dingen opgevallen. Ten eerste dat mijn achtertandwiel krom is, dat het afstandsbusje krom is en dat de keerring (?) bij het tandwiel achter ingedeukt is (zie foto's hieronder). Wat kan ik aan deze dingen doen en zou dit het probleem van mijn achterwiel kunnen verhelpen? En hoe kan ik die afstandsbus weer recht krijgen? Beide foto's ingedeukte keerring(?) Krom achtertandwiel Afstandsbus 2. Er is iets niet goed met mijn voorvork, hij lekt en er is iets scheef. Ik wilde mijn voorvork sowieso reviseren dus de onderdelen (olie en keerringen) heb ik al. Het probleem is, dat wanneer je op de brommer zit en naar beneden (langs het frame) kijkt de band gewoon 2-4 centimeter uitsteekt naar links?? Hoe kan dit komen? ik heb de voorvork al uit elkaar maar die is gewoon echt recht. Hoe kan ik dit probleem oplossen? 3. In een vorig topic (membraan bij forum) had ik gevraagd hoe je het beste uitlaatpoort kunt polijsten om die roetaanslag tegen te kunnen gaan voor de volgende keer en hoe je het gemakkelijkst de roetaanslag er af kunt halen? Hoe kun je deze dingen het beste doen? Bij voorbaat dank! Dit bericht is gewijzigd door TSX-fan op 25-5-2011 om 22:15 uur. |