Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
20045 | Tha ripper | 27-6-2004 23:24 | Technical Forum | 3551 | 53 |
Topicpost | |
Gepost door: Tha ripper | Gepost op: 27-6-2004 23:24 |
Hey Ik heb eens wat rondgesurft op het forum wat info opgezocht om je brommer harder te kunnen laten lopen zonder nieuwe cilinders cabrateurs enz. Er zijn heel wat idee'n hier over. Dit topic heb ik gemaakt om het overzichtelijk te houden en graag alleen reageren als je er wat aan toe wilt voegen en nie van da gaat nooit lukken. Ik heb een paar idee'n en zal ze eens op een rijtje zetten. hebben jullie zelf nog ideen of aanvullingen op mijn van het forum geplukte ideen alles is welkom. Een intercooler: Men neemt een buis met een groote diameter. Het materiaal van de buis maakt nie zoveel uit maar ik zelf dacht aan een materiaal dat niet geleid en goed isoleerd. In de buis las/lijm/soldeer ongeveer 10 metalen buisjes omdat dit het best geleid. deze buisje laat je aan beiden kanten samen komen in een trechter vorm en je zorgt dat de buisjes een beetje van mekaar afzitte zodat je een groot oppervlakte hebt. de grote buis moet helemaal afgesloten zijn maar er moet wel een redelijk gat inzitte. je neemt dan een klein brandblussertje zo een voor achter in de auto. Het uiteinde van de blusser doe je in het gat je moet het gat even groote maken als de blusmond zodat het goed sluit. In de brandblusser zit stikstof en dat koelt de lucht heel goed zodat de lucht meer zuurstof kan bevatten. Op de het verlengstuk van de 10 busjes doe je een luchtslag en daarop een colafles de colafles zaag je doormidden en de slang op de mond van de fles. deze plaats je voorop je brommer heb je een klein beetje ram-air effect. Het andere verleng stukje van de 10buisjes maak je met zo'n kort mogelijke buis vast op je carbrateur zodat je zo min mogelijk rendements verlies hebt. je hoeft waarschijnlijk maar 3sec de blusser te gebruiken en je hebt er mischien wel 1o min plezier van ligt aan je isolatie van de grote buis. Als je niet genoeg lucht kunt aanvoeren ivm je fles je de lange weg die de lucht moet aflegge kan je mischien het vat van een kleine compressor op het verleng stuk van de 10buis maken en dan het vat van te voren op druk te zetten. Hiermee kan je nie onbeperkt rijden. Ik weet nie hoeveel harder je ermee gaat mischien iemand die het wil uitproberen ik ga het zelf maby wel doen als mijn skelter klaar is of op een brommer. Van de andere onderwerpen komen ook nog wel ideen. greetz tha ripper srry voor dat er een stuk tekst 2 keer opstaat dat doet ie automatisch heel raar. doormidden en de slang op de mond van de fles. deze plaats je voorop je brommer heb je een klein beetje ram-air effect. Het andere verleng stukje van de 10buisjes maak je met zo'n kort mogelijke buis vast op je carbrateur zodat je zo min mogelijk rendements verlies hebt. je hoeft waarschijnlijk maar 3sec de blusser te gebruiken en je hebt er mischien wel 1o min plezier van ligt aan je isolatie van de grote buis. Als je niet genoeg lucht kunt aanvoeren ivm je fles je de lange weg die de lucht moet aflegge kan je mischien het vat van een kleine compressor op het verleng stuk van de 10buis maken en dan het vat van te voren op druk te zetten. Hiermee kan je nie onbeperkt rijden. Ik weet nie hoeveel harder je ermee gaat mischien iemand die het wil uitproberen ik ga het zelf maby wel doen als mijn skelter klaar is of op een brommer. Van de andere onderwerpen komen ook nog wel ideen. greetz tha ripper srry voor dat er een stuk tekst 2 keer opstaat dat doet ie automatisch heel raar. Dit bericht is ge-edit door Tha ripper op 27-6-2004 23:30 |