Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
18971 | DriesT | 23-5-2004 15:09 | Elektronica Forum | 5931 | 84 |
Topicpost | |
Gepost door: DriesT | Gepost op: 23-5-2004 15:09 |
Misschien weten sommigen van jullie wat MADos is... Wel MADos is een besturingssysteem voor Nokia GSM's (alleen DCT3 generatie 3310,3330,3350,3410,8210,6210,5110,...), wel dit vervangt de huidige Nokia software en creeert een nieuwe omgeving, wat toegang geeft to alle I/0 functies van de GSM, zoals MBUS, vibra, A/D,... Er zit zelfs een apllicatie in de GSM die je Nokia omtovert tot een oscilliscoop (heb ik zelf geprobeert en werkt perfect.) Het laatste interesseert ons vooral... MBUS... Dit zou kunnen betekenen dat, als we een schakeling aan die MBUS hangen, we een volwaardige RPM teller, km teller, voltage teller,... zou kunnen bouwen op onze eigen GSM Anyway, het enige dat je moet hebben is een flash kabel (kan je zelf maken dmv een 74HC14 ofzo) en enige kennis van C... Hier is de link tot MADos: http://nokiafree.org/forums/t50450/h/s.html Deze link bevat hoe je de MADos moet compilen, en bevat tevens een korte beschrijving van het zaakje Anyway, het is misschien erg moeilijk te begrijpen, maar ik zit al 3 jaar in Nokia reversing dus het lijkt me wel mogelijk.. (PS; op dat forum ben ik BOEBOE, moderator ven MADos sectie) |