ik heb nogsteeds een probleempje met mn DT en bougies... het zit nu zo omdat de 'normale' bougies altijd kapot gaan bij mij (NGK b8hs, b9hs, br8hs, br9hs) heeft een collega van mij me een auto bougi met korte draad gegeven... een Champion L92Y... nu heb ik daar toch zon 150km probleemloos mee gereden (met die andere bougies varieerde het van 5km tot 100km ongeveer voor er een stuk was) en nou begon ie gister een beetje gek te doen... als ik volgas in de 4 rij gaat ie af en toe haperen en als ik m op de motor laat remmen in de 4 ook... dan lijkt t gewoon alsof ie verzopen is ofzo... maar ik heb alles nagekeken en dat is niet zo... nu heb ik net nog ff een eindje gereden en de bougi er uit gedraaid... en toen viel me op dat de electrode verbogen was... (de afstand was drastisch kleiner geworden) dus ik pak een schroevendraaier en zonder veel kracht te zetten buig ik m zo weer terug conclusie de bougi wordt zo heet dat de electrode verbuigt... (dat was bij de andere bougies ook het probleem alleen heb ik dat nu pas door...)
wat kan ik hier aan doen? verder is de afstelling goed enzo..
|