Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
18622 John Huijben 11-5-2004 17:42 Technical Forum 8434 96

Topicpost
Gepost door: John Huijben Gepost op: 11-5-2004 17:42
Een tijdje geleden kwamen Leon de MT5 boer en ik een beetje te weten over opmaat pijpen en wat daar zo leuk aan is.
Nou aangezien opmaat pijpen gewoon zijn en ik toch al een snelle MT8 ging maken hebben we besloten om er een te maken.
Aangezien ik meer van computers weet en ik er meer achter zit ging ik een beetje uitzoeken over opmaat pijpen berekenen en hij zou hem dan in elkaar zetten.

Nou ik ging dus opzoek naar programmatjes om zo'n uitlaat te berekenen, nou nadat ik een paar programmatjes had geprobeerd kwam ik tot de conclusie dat die programmatjes totaal niet werken.
Toen postte ene Luc Foukema hier op dit forum een advertentie dat hij wel gratis een uitlaat zou berekenen.

Nou, dus toen hebben we de poortmap erbij depakt en er een laten berekenen.
Vervolgens de maten in het programma Cons v1.3 gezet en uitprinten maar.

Gisteren is Leon begonnen met het maken van de uitlaat, dus hij ff naar de smid gereden en 0,8 auto plaat werk electrolitisch verzinkt gehaalt en aan de gang gegaan met de decoupeerzaag.

Nadat alles uitgezaagd was heeft hij een paar buizen van verschillende diameters gepakt en met een rubberen hamer er bollingen in gaan slaan, en na een middag en avond arbeid waren alle conussen gebogen.

Vandaag waren we naar een vriend van ons gegaan ( Edo de RM125 Crosser ) en heeft hij daar alles met Co2 dichtgelast.
Ook heeft hij de uitlaat zpver mogenlijk pas te maken door de uitlaat vooraan steeds schuin open te zagen, precies een halve slag te draaien en weer in elkaar te lassen.

En tadaaa de opmaat pijp is bijna klaar, nu nog een flens erop en testen maar.
Vanavond of morgen zal ik op Leon de MT5 boer wel even posten hoe het rijd.

De uitlaat is berekend op een ongetunede Autisa 110cc voor een MT8
foto :



Edit : typfouten, en ff bijgezet waarvoor hij is berekend

Dit bericht is ge-edit door Exoskull op 11-5-2004 17:45

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved