Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
1847 ducatigpr 10-4-2010 23:41 Project Topic 10340 63

Topicpost
Gepost door: ducatigpr Gepost op: 10-4-2010 23:41
Hallo allemaal,

Als je wil weten wie ik ben en wat ik zoal heb gedaan, moet je ff in me profiel kijken.

Zoals ik al had vermeld, was ik op zoek naar een motorprojectje. Had al eens voor een Suzuki GT750 gekeken en een CB500 maar is niks geworden.

Tot ik laatst een advertentie tegen kwam op marktplaats. Een Honda CB650z RC03 uit 1979; vraagprijs 150. Gelijk gemailt en een afspraak gemaakt om te kijken. Afgelopen vrijdag, 9 april, ben ik wezen kijken. De motor is compleet, alleen bij het omdraaien van de sleutel springt de zekering er uit. Een kleinigheidje volgens de man waar ik was (genaamd Adriaan den Broeder, niet onbekend in de Honda Four wereld). Ik dacht, er zal nog wel van alles aan mankeren, maar het kon me verder niet schelen wat het precies was, voor 150 euro moest ik deze motor hebben. Kan het ding altijd nog in onderdelen verkopen. Het blok is op dit frame met kenteken gezet en heeft altijd gelopen.

Hier de foto van marktplaats:



Vandaag, zaterdag 10 april, de motor opgehaald. De motor stond al klaar met een berg onderdelen. Een 2e tank, zijkapjes, 2 keer een 2in1 uitlaat, 4 in 1 uitlaat, zak met knipperlichten, een 2e frame (zonder kenteken) en nog wat spul! Mocht alles meenemen, de 150 betaald en alles in de kar gezet.

Nu staat de motor thuis en meteen aan de slag gegaan om het beestje een klein beetje te strippen. Heb verder al elektrische schema's en een werkplaatshandboek.

Hier wat foto's hoe de motor er na een avondje bij staat:

















Hier nog wat onderdeeltjes:

Frame zonder kenteken (iemand belang bij?):



Wat onderdelen op zolder gegooid, zak met klein spul 2 uitlaatjes, zwarte tank en 2 zwarte zijkapjes:



De tank die erop zat met de kapjes, 4 in 1 uitlaat en nog 2 zadels:



Alle foto's zijn in klein formaat, heb de grote ook wel.

Verder houdt ik deze beginpost up to date wanneer ik kan.

Ik heb nog ideeën in mijn achterhoofd om een caferacer te maken, hierbij zou ik ook graag jullie hulp en meningen willen hebben. Ik heb al enkele vragen:

Spaak of originele wielen?
Originele tank of andere tank?
M-stuur of clipons?
Wat voor luchtfilter(s)?
Wat voor buddy?
Wat voor achterlicht?
Welk voorspatbord?

Zelf vind ik deze CB erg mooi:



Veel kijkplezier in mijn topic,

Frank




Hierbij dan het zitje:



Hij is nog te lang, wordt een stuk afgehaald



Kan mooi de originele ophangpunten van het originele zadel gebruiken, de beugel op het frame valt precies onder het bolle stuk van het zitje






Het zitje is precies zo breed als de tank

gister een dagje vrij gehad dus ff de honda gestript:

kaal frame



vies blokje op de werkbank



spul



nu is het schrobben, poetsen, schuren en spuiten geblazen

de chrome onderdelen zien er nog aardig uit

hier weer wat fototjes:

nieuw oliefiltertje



nieuw voortandwiel



polijsten is niet mijn ding



blokje



Eerst maar eens wat nieuwe pakkingen bestellen


Dit bericht is gewijzigd door ducatigpr op 25-5-2010 om 13:53 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved