Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
18461 meneer de groot 6-5-2004 9:40 Technical Forum 320 8

Topicpost
Gepost door: meneer de groot Gepost op: 6-5-2004 9:40
Ik rij met een getunede 50-snel zeta, 12 mm carb en een malossi-uitlaat set. Nu ben ik al een tijdje bzig met het afstellen van de carb, want dat schijnt cruciaal te zijn bij deze cilinder, maar het lukt voor geen ene meter.
Inmiddels heb ik de sproeiermaten 70, 75 en 80 gehad. Bij de laagste maten was het duidelijk dat de sproeier te klein was: Bij volgas geven hield motor in (heftige sputter) en bij gas los bleef ie a.h.w. hoogtoerig nagieren: als je verbolgens in de hogere toeren de choke uittrok reed ie weer beter. Inmiddels heb ik nu dus een maat 80 erin gezet, maar bij deze sproeier lijkt het weer alsof de sproeier bij het optrekken te groot is: hij komt nl erg moeilijk, beetje pruttlend in z'n powerband (daar gaat alles verder weer ok), maar als je na volgas het gas weer dicht doet, dan blijft ie weer zo hoogtoerig nagieren alsof de maat te klein is! Als je de choke bij deze maat uittrekt dan heeft dat geen beter effect maar juist slechter.
Heeft iemand ervaringen met een zelfde soort set-up of soortgelijke problemen gehad?
Verder weet ik ook niet meer hoe precies de standaard luchtschroeven en stationair schroeven in de carb behoren te staan, dus misschien dat daar het probleem zou kunnen zitten..

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved