Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
18190 sproeiertje 26-4-2004 15:19 Technical Forum 1666 29

Topicpost
Gepost door: sproeiertje Gepost op: 26-4-2004 15:19
ik heb eindelijk een nieuw zuigertje bestelt,wat lang niet kon wegens geldgebrek.ik kon dus vorige week dinsdag(18 april) dat zuigertje op halen bij de lokalebromboer.ik zet de de cilinder op het blok met de nieuwe zuiger.vrijdag maak ik mijn brommer af met flo,brutus en niellesie dus wij dat ding gestart,en hij deed het goed.vervolgens gaan niels en ik de brommer in rijden op zaterdag.toen het half 6 was gingen we weer naar huis toe ik wil zo weg rijden en we horen een heel luid schrapend geluid,dus wij maken het blok open en komen erachter dat het nicasil of chroom(weet niet wat voor materiaal)er helemaal van de cilnderwand af.wat blijkt nu dat velenturk(lokale brommerboer) en zuiger heeft besteld met crome zuigerveren.en de zuigerveren van de oude zuiger zijn van gietijzer(als ik het goed zeg)
en aan de smering kan het niet liggen,omdat de hele tijd dat de brommer liep veel rook er uit kwam en ik hed er extra olie bij de benzine gedaan.

maar niellesie zegt dat het aan de zuigerveren liggen dat ze van chroom zijn,
is dat een verkeerde combinatie
chroom op chroom ?
en als het is vinden jullie dat velenturk(lokalebromboer) moet dokke voor een nieuwe cilinder?

alvast bedankt voor jullie reacties



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved