Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
1780 | Peter-Jan | 29-12-2009 14:07 | Project Topic | 3479 | 12 |
Topicpost | |
Gepost door: Peter-Jan | Gepost op: 29-12-2009 14:07 |
[color=red][size=150]Geschiedenis.[/size][/color] Hallo mensen. Mijn naam is Peter-Jan en kom uit Emmeloord. Het brommerrijden begon bij mij met een Puch Maxi S uit 1980 uit Etten-Leur. Tijdje lekker op rondgereden. Toen begonnen de problemen ermee en besloot ik 'm uit elkaar te halen. Voor: ![]() Na: ![]() Puch verkocht voor aardig wat geld en toen rond gaan kijken voor een echte brommer, een schakelbrommer dus. Eerst zou 't een Honda MT5 of een MTX-sh worden, maar die ik gevonden had was krom en/of verroest dus daar maar van af gezien. Op het brommerforum zag ik een Derbi Senda R staan voor ¤600.Die kerel gemaild en een afspraak gemaakt om 'm voor ¤550 op te halen. Op 22 juli samen met m'n pa en een aanhangwagen hiervoor naar Zoetermeer gereden. ![]() ![]() ![]() Daar een testrit gemaakt, niet de eerste keer op een schakelbrommer maar ik schrok wel van 't vermogen onderin. Weer eens wat anders dan een Puch. :lol: Senda in de aanhangwagen geladen en toen weer naar huis. ![]() Tijdje op rondgereden en toen maar besloten dat er wat aan 't uiterlijk moest gebeuren. Roest met paars ,wit en geel is niet de mooiste kleuren combo. Het Derbi logo is rood dus dan moest mijn brommer dat ook maar worden. Deze Senda R is een Enduro. Daarom heb ik besloten er dan ook een echte van te maken. Eerst maar eens een nieuwe helm gekocht. ![]() [size=150][color=red]Uiterlijk.[/color][/size] - Frame,achterbrug zwart stralen/poedercoaten. - Bedrading opnieuw leggen, oude kabelboom is rot en er mist de helft. - Kappen rood/wit - Voorvork Senda 2003 erin. - Velgen Rieju SMX erin. Zoiets moet het dan in grove lijnen worden. ![]() ![]() ![]() [size=150][color=red]Setup[/color][/size] Orgieneel 50cc. Dellorto 17,5mm Metrakit Thrower [color=red][size=150]Onderdelen.[/size][/color] Easyparts bestelling #1. Snelgas Handkappen Ontstekingsdeksel Oliepompdeksel Spuitwaar. Easyparts bestelling #2. Rem en koppelingshevel Regina Gold ketting Carbon kettingrand Nieuwe kabelboom binnen. ![]() Oldskool (Showa USD) vs. newskool vork (Senda 2003). ![]() Nieuw uitlaatje. ![]() Bestelling Jos Dijkman binnen: Klein spul, luchtfilter en accu. ![]() Achterspatter,slang en borgplaatjes voor 't achtertandwiel ook binnen. ![]() Zo komt m'n kenteken erop. ![]() Set SM velgen binnen: ![]() ![]() [color=red][size=150]Begonnen met uitelkaar halen.[/size][/color] ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [color=red][size=150]Spuiten.[/size][/color] Klaar om te spuiten. ![]() |