Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
1757 | degoelaman | 8-11-2009 21:50 | Project Topic | 2664 | 22 |
Topicpost | |
Gepost door: degoelaman | Gepost op: 8-11-2009 21:50 |
Update! Heb al een tijdje geen updates meer geplaatst maar ben onder tussen al weer verder met m'n SOBW racer. Het blok zit in tussen in elkaar en heb vandaag weer wat onderdelen gehaald en gemonteerd voor het blok. Voordat ik het blok in elkaar gezet heb, heb ik de binnenkant van het carter gestraald i.p.v gepolijst en de spoelers zo groot mogelijk gemaakt. Eerst was het plan dat ik de carters zou gaan polijsten maar nadat ik op verschillende sites gekeken heb en met verschillende mensen gepraat te hebben heb ik besloten om eerst met een ruw gestraald carter te gaan rijden, en later als het blok weer een keer uit elkaar moet de boel te polijsten. Hier wat foto's: Nadat ik de carters gestraald heb, heb ik de carterdelen schoon gemaakt en heb ik het blok gedeeltelijk in elkaar gezet. Ook heb ik nog een auto bobine gekregen die ik wil gaan gebruiken voor de ontsteking en heb ik een steuntje gemaakt die de bevestiging van het blok en het frame verstevigd Afgelopen week heb ik nog het deksel van de roterende inlaat bewerkt zodat hij goed aansluit op het carter, en ik heb het gat waar normaal de olie door wordt toegevoegd uitgeboord zodat ik daar de powerbox op kan aansluiten. Inmiddels zit de roterende inlaat ook weer in elkaar en heb ik bijna alle onderdelen om het blok af te maken. Ik heb nog een paar kleine onderdeeltjes nodig en een andere koppeling. De koppelingskorf van de koppeling is namelijk erg ingeslagen door de frictieplaten waardoor waarschijnlijk de koppeling niet goed gaat fucntioneren. De koppeling van een Yamaha FS1 is sowieso al een zwak onderdeel dus alle onderdelen moet echt helemaal goed zijn. Als iemand nog een koppeling van een FS1 over heeft hoor ik het graag! Ik hou jullie op de hoogte via dit topic! |