Omdat het hier, en op andere fora nog al veel gevraagd wordt. Dit voor een toevoeging in de KB etc.
De begrenzers van modellen:
Aprilia RS modellen 95-98, 99-01 en 04-heden
Aprilia MX/RX
Derbi Senda alle modellen
Rieju RR/MRX/RS2
Graag in een duidelijk overzicht, als je toevoegingen hebt, geen gespeculeer en geblaat verder graag
Quote:
Aprilia RS model 1999 - 2001
De begrenzers die voor zover ik weet in dit model RS zijn:
Prop in de uitlaat
Cilinder met een hele lage uitlaatpoort,
Kleine carburateur (9 mm!),
Spruitstuk met een doorlaat van 8.8 mm.
Prop in de uitlaat
De bekende prop in de uitlaat kennen we allemaal wel, deze begrenzer wordt ook vaak op scooters toegepast.
In de figuur hiernaast kun je zien waar de proppen zitten als je zo'n uitlaat hebt.
Cilinder met een hele lage uitlaatpoort
Lekker simpel, frees 'm gewoon wat hoger! ik raad je aan om dit niet zelf te doen maar om dit te laten doen door een professioneel iemand want het is een vak apart.
Kleine carburateur
De carburateur kun je laten uitboren, dit kan tot maximaal 14mm, denk er dan wel aan dat je ook je spruitstuk moet uitboren. Ook bij dit raad ik aan om het te laten doen door een professioneel iemand.
Spruitstuk met een doorlaat van 8.8 mm
Ook het spruitstuk kun je laten uitboren, dit heeft weinig zin als je je carburateur 9mm laat.
Rieju
Uitlaat: plaatje met klein gat + catalisator eruit halen; vooraan het verbindingsstuk met 3 boutjes los schroeven, en daarna pakking terug in.
Sproeier: dan ongeveer sproeier 90 erin om te beginnen; carburateur loschroeven, vlotterbak losschroeven.
Dit geripped van ander forum, zoiets dus
Dit bericht is ge-edit door Ralf op 6-4-2004 15:50
|