Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
16897 | asf-70 chris | 18-3-2004 18:30 | Main Forum | 456 | 7 |
Topicpost | |
Gepost door: asf-70 chris | Gepost op: 18-3-2004 18:30 |
Vanmiddag ben ik bezig geweest met al de theorie die ik over 2-takt tuning had om te zetten in wat lijntjes en cijfers op papier.. Ik had nog een oude imi 70 liggen voor mb en dacht eraan om daar de uitlaatpoort 67% van de boring (45 mm precies) breed te maken... -Probleem # 1: 67% van 45 is 30,15 mm. Maar bedoelen ze nou een recht stuk, of houden ze rekening met de bolling van de cilinderwand? Mensen die hiermee bezig zijn herkennen het probleem hopelijk wel. -Probleem # 2: na wat tekenen en rekenen kwam ik op: -uitlaat opent op 84 graden (kan wel eens kloppen) -de spoelpoorten openen op 50 graden Hiermee kom je op een blowdown van 84-50=34 en dat kan volgens mij niet kloppen! Slag mb50 = 41,4 Lengte drijfstang mb = 80 mm boring imi 70cc = 45 mm Ik heb nog wat niet nuttige metingen gedaan... en de spoelers liggen precies 1 centimeter lager dan mijn uitlaatpoort. Ga ajb niet GELIJK schreeuwen om een poortmap, volgens mij is het zo ook wel op te lossen. (scanner = kapot) Dit bericht is ge-edit door asf-70 chris op 18-3-2004 18:38 |