Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
16582 | Lawrence | 8-3-2004 23:21 | Technical Forum | 852 | 15 |
Topicpost | |
Gepost door: Lawrence | Gepost op: 8-3-2004 23:21 |
Ik heb gisteren ff de mini-kart uitlaat (bedoelt voor 60cc karts) van me batavus city een nieuw uitlaatbochie gegeven, hierbij voor een betere flow gezorgt, en de lengte cilinder-expansiedeel 20cm korter gemaakt ten opzichte van de oude bocht. hiervoor liep de brommer zeer goed, dik koppel bij 6000 toeren, en een powerband die geleidelijk afliep tot 13k, met vlak voor het einde nog een extra 'boost' Nu... begint de powerband slechts ong 1000 toeren later. Maar dan.. stijgt ie gewoon echt op.. gewoon eng. Ik zal proberen woensdag te filmen en dat te posten. maargoed, terzake. Kartuitlaten. IMHO de beste uitlaten die je kan nemen voor een single speed 2takt. zeer goed vermogen, en een zeeer mooie powerband.. Maar hoe kan dat? hier komt de speciale eindconus in beeld. Op de foto is te zien dat de eindconus geperforeerd is. achter de eindconus zit een holle ruimte. De holle ruimte is dus verbonden met het expansie gedeelte via het einde van de baffle, maar dus ook via de gaatjes. volgens mij spelen de gaatjes op de volgende manier een rol: een gasstroom met lage snelheid kan makkelijk door deze gaatjes heen stromen. Gasstroom met hoge snelheid krijgt de neiging de gaatjes over het hoofd te zien. Dit is een bekend verschijnsel bij een zeker type van straalmotoren waar ik mij mee bezig houd. Bij lage toeren zal het volume achter de eindconus dus meespelen, maar bij hoge toeren wordt dit als het ware afgesloten, of mischien gedeeltelijk, waardoor je dus een uitlaat hebt met een variabele inhoud, afhankelijk van het toerental.. Voor diegenen die het boekie van bell hebben, aan het begin van het uitlate hoofdstuk zie je een paar tekeningen van kartpijpen, met de gaten aangegeven. so, what do you say? owja, de fotos voor: na |